-
Mejllista för Konaseglare i Stockholmsområdet
Som jag har förstått så finns det rättså många i Stockholmsområdet som seglar Kona OD. Det pågår också en hel del aktiviteter som kvälls-/eftermiddagsseglingar i både Saltsjöbaden och Djursholm, Cup mm.
Som ett bra komplement till detta tror jag på att skapa en allmän mejllista för Konaseglare oavsett om det handlar om bansegling, distanssegling eller andra aktiviteter. Värdet i klassen hänger mycket på att få tillfällen att träna och segla tillsmannans med andra i klassen. En mejllista är en av de mest effektiva verktygen för att lätt och snabbt kommunicera att man har tänkt segla på en viss plats vi ett visst tillfälle. Tanken är att alla som anmäler sig till listan också har tillgång till den och kan initiera en aktivitet eller ta del av andras förslag och initiativ. Möjligheterna till många gemensamma seglingar på många platser i Stockholmsområdet kan mångfaldigas (som tidigare Laserseglare och cyklist vet jag att detta enkla koncept brukar fungera mkt väl).
Alltså om du vill vara med på en Kona-mejllista för Stockholmsområdet så räcker det med att du skickar ett mejl till mig så tar jag på mig att sammanställa en lista framöver och skickar sedan tillbaka den till alla som anmält sig. Poängen är att ingen enskild förvaltar eller ”äger” listan utan det gör alla tillsammans som finns med. Vill man inte längra vara med så skickar man bara ett mejl om detta till ”listan” så plockas man bort.
Ps vidareförmedla gärna detta till bekanta och vänner som seglar Kona!
Med hopp om många aktiviteter i STHLM-området
Marcus Ihre, e-post: marcusihre@yahoo.se
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.