Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mellansvenska cupen 2004

• Mellansvenska cupen 2004

Publicerad av boman på 14 februari, 2004 vid 11:30

Ola!

Det ska bli spännande inför årets MSC cool.gif såg att vindsurfing.se hade lagt upp en liten försmak på vad som komma skall “Slalom is back” det låter bra då det faktiskt ökade i antal registrerade tävlande dom gångerna då det las en enkel slalom åtta förra året.
    Att kombinera Formula och slalom är ju en perfekt lösning på det hela.

har hört att första deltävlingen eventuellt kommer att gå i Kapellskär/Norrtälje i början på maj, vi får se när alla datum är spikade.

Kul att Johan E m.fl., engagerar sig för att göra denna trevliga cup till det bättre och lockar fler folk till tävlingsbanorna

boman svarade 20 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • levieux

Medlem
    14 februari, 2004 vid 15:17

Inte säker att Antoine Albeau skulle uppskata att se att sin bräddsponsor AHD har blivit utbytt mot Lorch på bilden… wink.gif

Kul med slalom laugh.gif laugh.gif laugh.gif

• boman

Medlem
    14 februari, 2004 vid 15:25

he he ja det har du ju rätt i hmmmm smirk.gif

• markram

Medlem
    14 februari, 2004 vid 18:38

Deta är ju så bra att det kompenserar att jag fick
    inbrott i bilen inatt!
    Nu är det dags att gå med i SBF och klistra lite segelsiffror igen! laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:12

Ni kanske inte visste det men Albeau har gått med i Team Unique 🙂

/Johan

• getwet

Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:28

Underbart att se Boman….jag visste det…att det skulle komma tillbaka och just precis det som du skriver, vilken underbar kombination att köra formula och slalom!
    Prylarna finns idag så att alla kan vara med på en slalom och jag ser inga hinder i att använda annat material än just extrem slalom utrustning. Som glad amatör och seglar hellre än bäst så kan man lätt komma underfund med följande: Visst går slalomutrustningen snabbare rakt fram, men på en slalom bana vet i tusan om vi amatörer kan hålla ifrån oss en freerace/freeride utrustning. Eftersom man ganska ofta står på örona eller tappar mycket fart i gippen så blir det ganska mycket på lika villkor ändå. Free prylarna är ju så mycket lättare/förlåtande att gippa så det känns ofta som om det man tar hem på rakan förlorar man ofta i gipparna om man missar en eller två. På väldigt långa banor däremot har man fortfarande fördel med slalom spetten. (mitt förslag blir då att alla banor ska vara MINST 700m på varje ben wink.gif)
    Den här säsongen kommer bli den bästa i manna minne, var så säker. Slalom is back och lågtrycken kommer att bli normala igen och inte bara passera under nattetid. cool.gif Jag vet att det blir så………

• jeppe

Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:36

Grymt!

Så lämpligt att man har finfina amatörprylar på G. grin.gif

• swe313

Medlem
    16 februari, 2004 vid 18:22

Shit oxå
    Hur ska man göra när man vill tävla i bägge två… Formula är ju askul men när man har en flongny hyper 111 i vardagsrummet så blir man ju lite splittrad… confused.gif

• boman

Medlem
    16 februari, 2004 vid 19:11

Ja jag kan tänka mig det, du har ju även ett flonkans nytt 11,0 nitro 5!!! och ett 7,0 nitro 4 cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mellansvenska cupen 2004

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.