-
Mer bilder från Vilshärad 4/9
Roberts bilder är fantastiska men hindrar mig inte från att lägga upp några till från den omtumlande dagen i Vilshärad.
Bokinge var uppe o vilade, siktade med kameran o knäppte mer behövdes inte för att fånga bl.a Martins framåt eller danskens bakåt. Några var mer hemtama än vi andra. Det var fantastiskt att se alla höga hopp o loopar när man var på vattnet, flera av mina glada tillrop drunknade dock och blev till gurglingar i någon av de stora tvättmaskinerna.
Vi vilade ofta på stranden och diskuterade om detta var kul eller bara jobbigt, ett resultat av att inte kunna eller våga tror jag. Nu när man ser på bilderna kan man gräma sig över varför man inte vågade mer som “alla andra”….. men den tanken fanns i alla fall inte i mitt huvud då jag var på vattnet…konstigt. Det kallas väl överlevnadsinstinkt.
Efter ett tag så började jag dock “vänja mig” och vågade skota in, trycka till uppför vågen och droppa ner på en våg av mindre storlek. All omild behandling gjorde väl mig avtrubbad till slut. Nästa gång är jag lika ovan, ömhudad och chockad igen.
Resten av bilderna finns på http://upload.surfjerk.se/upload/
/Jerker
PS Grattis till Mackan! Visst har jag ofta njutit av din stilfulla segling men detta….?!
Logga in för att svara.