Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mer om Klagshamn

• Mer om Klagshamn

Publicerad av sir-ling på 16 april, 2003 vid 09:07

För den som inte känner till vindfenomenet i Klagshamn kommer här en enkel formel

vår + solsken + sydost = Full spetta i Klagshamn

Även igår infann sig brisen (vad det nu är för något – se tidigare inlägg) och den flygande Holländaren var naturligtvis också på plats. Vattentemperaturen var inte alls pjåkig och själv inledde jag säsongen respektlöst med att redan på första repan sätta en spock (3e någonsin). Inte illa pinkat för en 80-talssurfare wink.gif

Bara för det bjuder jag på ytterligare en formel:

Solsken + nordväst = Full spetta i Habo Ljung.

Inte så konstigt att man permanentat sig i sydvästra Skåne… Det ser ut lovande ut för påskhelgen

grin.gif

/Sir Ling
    http://www.burningbrothers.com

endy svarade 21 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2003 vid 10:20

yep, men faaaan vilken tid det tog för dig att komma ut på vattnet, jag var redan helt färdig. Hur klarar du spocken med 6.9? jag försöker och trycker och drar alla möjliga hål men inget händer med 7.0an…

tyvärr åker jag imorgon till hemtrakten så ingen surf för mig under påsken men efteråt ses vi igen och då håller jag OXÅ ett North tygg !!!!!!

arnout

• endy

Medlem
    16 april, 2003 vid 11:46

Hallå Sir Ling grin.gif

Vad tror du om söndag/måndag?
    Blir sugen på att dra ner till den skånska myllan, där e ju faktiskt ganska fint där oxå wink.gif
    Ska ju blåsa mer ren ost men det kanske funkar oxå?
    /Andreas

• oskie

Medlem
    16 april, 2003 vid 12:12

Rak ostlig vind funkar bra i Klagshamn… I alla fall i min mening. Förutsatt att det blåser… smile.gif Du seglar ut i det djupare vattnet istället för hålla dig där inne där det är för grunt och stenigt.

• sir-ling

Medlem
    16 april, 2003 vid 12:27

Vissa har ett jobb att sköta… Vad gäller Spock med 6.9 så vet jag faktiskt inte, utan kan bara citera Gösta Ekman:

-Det vet i fan hur det går till, det är väl något elektriskt…

En annan orsak är kanske att jag kör på en fet MaxxRide 64,5 med bra fart (Pumpa pumpa puumpa) och grymt lätt att få upp i luften.

/Sir Ling

• sir-ling

Medlem
    16 april, 2003 vid 12:35

Visst funkar ostligt också men då brukar Ljunghusen ligga bättre till med bättre vågor! Vad gäller grunt så funkar det mycket bra för freestyle (sjögräsfena är att rekommendera). Stenigt? De flesta stenarna är utmärkta med boj/pinne och ligger rätt mycket i lovart för normal segling. Inga problem alltså! Dessutom fungerar de som perfekta ”obstacles” för den våghalsige (läs dumdristige). Kul för de som står och kollar på stranden wink.gif

/Sir Ling

• anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2003 vid 18:05

tjenis penis sir ling,

din maxride 64,5 är inte mycket större än min exocet compact move 100L (250×63.5) så det kan inte var det. Grejen är att jag sätta några med 5.3a i pozo men 7.0an känns så stor, får väl vänja mig. Ska köra disco comp nu! kanske det funkar bättre…?????

och till ni alla andra, klagshamn rules helt enkelt med sånt väder. Ibland blåser det apa (läs 4.7) och så åker man till ljunghusen (1,5 mil söderut) eftersom man tror att det skulle ger vågor där, och så blåser det inget där.

• endy

Medlem
    16 april, 2003 vid 19:42

Låter fint de, blir nog en söndagsutflykt till skåne..
    Tar med mig 5,0:an för säkerhetskull wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mer om Klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.