Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mer power.
-
Mer power.
Publicerad av skejtar_henke på 1 oktober, 2008 vid 19:41Jag har en fråga. Varför pratas det bara om drakar med mer depower. Det är väl mer intressant med en drake med mer power i?
Är det bara jag som tycker att det är lite snedvridet? Självklart är det ju vikigt med depower men lite väl mycket snack om det?
skotten svarade 16 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Fast det är ju iofs samma sak. Om du går ut med en jävligt stor kite och känner att du är rätt powrad när du trimmat in kiten rejält – Då är det ju som du säger 🙂
Släpp upp trimmern och du har mer än du vill ha. Skillnaden är mindre på en kite med mindre depower än en med mer, så då kan man ju kanske säga att det är power du får?.Det kanske passar någon? Jag får för mig att det är helt ok med större kiter för wakestylarna, att flytta kiten är ju inte det viktigaste så då kanske extra kraft är viktigare än snabbhet/vändbarhet? Men det kanske ger mer än man behöver/vill ha?
-
Håller med, när jag letade kites var jag ute efter en kite som är stabil urkrokad och helst inte för snabb utan tvärtom, sitter rätt still i fönstret.
-
@skejtar_henke 504317 wrote:
Jag har en fråga. Varför pratas det bara om drakar med mer depower. Det är väl mer intressant med en drake med mer power i?
Är det bara jag som tycker att det är lite snedvridet? Självklart är det ju vikigt med depower men lite väl mycket snack om det?
SScchhhh, tyst, säg inget. då kanske beganatpriset på C-kites återgår till det normala!
självklart är powern det intressanta, det är därför vi envisas med våra gamla waves!
håller med milkman lite, men det är fortfarande skildnad på det sköna traktorpullhästadraget man får av en gedigen C-kite i rätt vind, än draget man får av en hårt skotad kite. Dessutom lär man få mer slack i linorna
om man kan stänga inne kraften mer, istället för att man låter den rusa ”igenom” draken som vid hård skotning. -
ahh you are a bunch of flatwater homos with no kite control….
you want a kite that is reponsive and has heaps of power unhooked DVS a bowkite.. maybe its a good thing that you dont have too much power for your gay – shallow water – with a nice sandy bottom – and nice soft sand dunes for when things go grong sessions.
hehe… stop crying about kites, noobies and having to walk down to the spot from the carpark.
Instead, take a kite with too much power and go to a spot that gives you that nasty feeling in your stomach before you go out.
-
hahaha, vågor är kul ja. dom tre gångerna per år fenomenet inträffar, då föredrar jag iofs att köra utan tygtrasa.
personligen hör jag till släktet som istället för att ”låtsassurfa” med surfbräda och kite i tasig sideonshore och 50-100cm vågor, föredrar att använda vågorna som kickers. Då behöver man en fin kite med mycket power för att med stabilast möjliga tryck bogsera en fram till rampen.
sen har jag ju inte varit i dalen 🙂
olika kites för olika behov, helt enkelt!
-
@hengo 504441 wrote:
hahaha, vågor är kul ja. dom tre gångerna per år fenomenet inträffar, då föredrar jag iofs att köra utan tygtrasa.
personligen hör jag till släktet som istället för att ”låtsassurfa” med surfbräda och kite i tasig sideonshore och 50-100cm vågor, föredrar att använda vågorna som kickers. Då behöver man en fin kite med mycket power för att med stabilast möjliga tryck bogsera en fram till rampen.
Haha! Hade jag kunnat ge dig en aloha till hade du fått en!
-
@hengo 504441 wrote:
Du är min hjälte från och med nu…
-
@skotten 504435 wrote:
ahh you are a bunch of flatwater homos with no kite control….
you want a kite that is reponsive and has heaps of power unhooked DVS a bowkite.. maybe its a good thing that you dont have too much power for your gay – shallow water – with a nice sandy bottom – and nice soft sand dunes for when things go grong sessions.
hehe… stop crying about kites, noobies and having to walk down to the spot from the carpark.
Instead, take a kite with too much power and go to a spot that gives you that nasty feeling in your stomach before you go out.
Låter som en utmaning… Du och jag kan ju battla vilken dag som helst 😉
Bring it on baby…. puss puss -
@skejtar_henke 504467 wrote:
Låter som en utmaning… Du och jag kan ju battla vilken dag som helst 😉
Bring it on baby…. puss pussone fat bald man vs another…. sounds like a challenge…. we take a strapless session and an unhooked session?
Logga in för att svara.