Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Merca Vito

• Merca Vito

Publicerad av anonym-anvandare på 28 maj, 2003 vid 13:45

Har fastnat för en Merca Vito!

Någon som vet hur den funkar som surfbuss. Den är ju lite mindre, är den kanske för liten där bak för att få plats att sova samt förvara brädorna.

Hur mycket soppa drar de? bensin? diesel?

Kanske finns där andra bättre alternativ?

/vill ha buss som även funkar till vardags

tubert svarade 21 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • troglori

Medlem
    28 maj, 2003 vid 14:07

Tja!

Mercedes Vito är trevlig att köra,(mer likt en personbil än en lastbil).
    Lastutrymmet är undermåligt, 230x162x137cm gör att det blir trångt att lasta normallånga brädor om ens alls.
    Tackräcke är ett måste för en vanligt seglare med 270-280cm brädor.

/Nicke

• jeppe

Medlem
    28 maj, 2003 vid 21:06

Såg en Merca Vito på Mercas hemsida som var uppkittad med helt nedfällbara säten så att det blev i princip en dubbelsäng. Om jag inte såg helt fel så blev det rätt mycket utrymme under “sängen” där man kan troligen få plats med en massa surfprylers. Kanske inte brädor som Tröglori på föregående säger?

Denna variant kan väl mycket väl vara en camping variant av Vito-n.

Hittade förresten bilden igen. Klicka vidare på Transportbilar, sen vidare på VitoF. Där kan man se hur den är i “sleeping” mode.

http://www.mercedes-benz.se/home.html?/ecars/vans/vans.html

• jeppe

Medlem
    28 maj, 2003 vid 21:11

Här kommer bilden, måste prova om jag får till det med infogad bild.

[image]http://www.mercedes-benz.se/ecars/vans/vitof/photos/vitof.jpg[/image]

• jeppe

Medlem
    28 maj, 2003 vid 21:12

Ja, det gick ju inge vidare.

• getwet

Medlem
    29 maj, 2003 vid 06:52

Snyggt jobbat Jeppe tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2003 vid 16:35

Nice
    Även om den har lite kort lastutrymme borde den kunna funka för en wave 255a och en freestyle 259a men det är nog bäst att testa först smile.gif

Tack för länktipsen!

• tubert

Medlem
    2 juni, 2003 vid 17:36

Jag tycker inte att Viton känns som en personbil när man kör, man sitter mycket mera upprätt än i en “vanlig” bil plus att växelspaken inte påminner om någon bil jag sett. -Som rattväxelspak och vanlig växelspak på samma gång!!

Jag ser inte någon av dessa saker som negativ, jag tycker att Viton är toppen att köra (men inte som någon personbil).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Merca Vito

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.