Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Midje eller sittsele

• patrikol

Medlem
    7 februari, 2004 vid 21:17

Mystic Dark Rider Waist Harness By Maui Magic.

• kull

Medlem
    7 februari, 2004 vid 21:20

ja det är ju den alla pratar om:) så varför ska ja inte vara en duktig dussinmänniska och också ha en smile.gif men ja va väll ute efter folks synpunkter på sitt selar…ja har bara haft midje menmen ska väll skriva mindre och handla mer

• sidpiraya

Medlem
    7 februari, 2004 vid 22:34

hmm inte mycket att säga mer än det, Dark ridern slår allt annat.
    /Michael

• pepa

Medlem
    8 februari, 2004 vid 04:48

Synd att den ser så jävla tysk ut bara. För er som har den alltså.

• kull

Medlem
    8 februari, 2004 vid 08:30

tysk!? hehe

• falk__enberg

Medlem
    9 februari, 2004 vid 13:04

Cabrinha Sittsele e de göttaste att bli släpad i grin.gif
    Spar ryggen å tyngdpunkten hamnar bra

• eddie

Medlem
    9 februari, 2004 vid 13:09

Bytte min sittsele mot en midjesele.
    Tycker att man får en skönare, mer utsträckt position när man surfar då.

• falk__enberg

Medlem
    9 februari, 2004 vid 13:21

Har en Prolimit midjesele, men föredrar ändå sittversionen, mmmeeeennnnn det finns väl båda sorterna av nån anledning grin.gif

• jott

Medlem
    9 februari, 2004 vid 17:37

inget slar en dark rider i pimprod farg. Om du ens tanker pa att skaffa en sittsele sa tank om. Vill man ha en bloja ar det billigare att kopa pampers..

• walle

Medlem
    9 februari, 2004 vid 17:40

…sant cool.gif

• niklas82

Medlem
    9 februari, 2004 vid 17:43

Svar till:

ja det är ju den alla pratar om:) så varför ska ja inte vara en duktig dussinmänniska och också ha en smile.gif men ja va väll ute efter folks synpunkter på sitt selar…ja har bara haft midje menmen ska väll skriva mindre och handla mer

[/ QUOTE ]
    Har kort bade sitt och midje…
    sitt ar battre for ryggen och du far lagre tyngdpunkt.. vilket jag inte gillar for med en midje sa kan man kora i hardare vind tycker jag pga att man kan luta sej som bara den bakot och trycka med bradan… sittselen blev jag latt ”hangande” i nar det blev overriggat som i en gunga.. pluss att det ser ut som en blojja och heltplotsligt far man en bullfitta som liknar den varsta sorten… men det har inte med prestandan att gora..

haha men jag aker hellre utan bullfitta

• biorno

Medlem
    9 februari, 2004 vid 18:16

Fungerar Dark Ridern ihop med UDS kroken eller har den något konstigt system som gör att de inte passar så bra ihop?

• eddie

Medlem
    10 februari, 2004 vid 13:51

Väljer man sittsele så skall man se till att den är avsedd för kitesurf. Om inte så saknar man handtaget bak, dessutom så är risken för slitage stor. Min Simmer sittsele är så utsliten efter Aug-Nov att jag inte skulle vilja använda den mycket längre.

• cortex

Medlem
    10 februari, 2004 vid 15:56

Om man vill slippa välja så finns ju annars Darkrider Seat-Waist, den har ger samma tyngdpunkt som en vanlig midjesele men samtidigt hindrar sitt-delen den för att åka upp mot revbenen.
    Dessutom kan man alltid klippa bort ”blöjan” om man inte vill ha den där… då får man en midjesele (eftersom midjedelen är identiskt med den som sitter på DR Waist).

/Kaj(Tech)

• putte

Medlem
    10 februari, 2004 vid 16:00

Hurru Kaj? Är det någon skillnad i pris på waist/seat?
    Jag köpte mej en waist, men precis som du säger, så kan den dra upp (väldigt lite) i revbenen… Det löser sej iof om man pular in metallkroken mellan öglorna vid kardborrarna.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA