Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Midje eller sittsele
-
Midje eller sittsele
Publicerad av kull på 7 februari, 2004 vid 20:34ja få höra va ska man ha om man ska handla nytt?
cortex svarade 21 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
ja det är ju den alla pratar om:) så varför ska ja inte vara en duktig dussinmänniska och också ha en
men ja va väll ute efter folks synpunkter på sitt selar…ja har bara haft midje menmen ska väll skriva mindre och handla mer
-
hmm inte mycket att säga mer än det, Dark ridern slår allt annat.
/Michael -
Synd att den ser så jävla tysk ut bara. För er som har den alltså.
-
Cabrinha Sittsele e de göttaste att bli släpad i
Spar ryggen å tyngdpunkten hamnar bra -
Bytte min sittsele mot en midjesele.
Tycker att man får en skönare, mer utsträckt position när man surfar då. -
Har en Prolimit midjesele, men föredrar ändå sittversionen, mmmeeeennnnn det finns väl båda sorterna av nån anledning
-
inget slar en dark rider i pimprod farg. Om du ens tanker pa att skaffa en sittsele sa tank om. Vill man ha en bloja ar det billigare att kopa pampers..
-
Svar till:
ja det är ju den alla pratar om:) så varför ska ja inte vara en duktig dussinmänniska och också ha en
men ja va väll ute efter folks synpunkter på sitt selar…ja har bara haft midje menmen ska väll skriva mindre och handla mer
[/ QUOTE ]
Har kort bade sitt och midje…
sitt ar battre for ryggen och du far lagre tyngdpunkt.. vilket jag inte gillar for med en midje sa kan man kora i hardare vind tycker jag pga att man kan luta sej som bara den bakot och trycka med bradan… sittselen blev jag latt ”hangande” i nar det blev overriggat som i en gunga.. pluss att det ser ut som en blojja och heltplotsligt far man en bullfitta som liknar den varsta sorten… men det har inte med prestandan att gora..haha men jag aker hellre utan bullfitta
-
Fungerar Dark Ridern ihop med UDS kroken eller har den något konstigt system som gör att de inte passar så bra ihop?
-
Väljer man sittsele så skall man se till att den är avsedd för kitesurf. Om inte så saknar man handtaget bak, dessutom så är risken för slitage stor. Min Simmer sittsele är så utsliten efter Aug-Nov att jag inte skulle vilja använda den mycket längre.
-
Om man vill slippa välja så finns ju annars Darkrider Seat-Waist, den har ger samma tyngdpunkt som en vanlig midjesele men samtidigt hindrar sitt-delen den för att åka upp mot revbenen.
Dessutom kan man alltid klippa bort ”blöjan” om man inte vill ha den där… då får man en midjesele (eftersom midjedelen är identiskt med den som sitter på DR Waist)./Kaj(Tech)
-
Hurru Kaj? Är det någon skillnad i pris på waist/seat?
Jag köpte mej en waist, men precis som du säger, så kan den dra upp (väldigt lite) i revbenen… Det löser sej iof om man pular in metallkroken mellan öglorna vid kardborrarna.
Logga in för att svara.