Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midjesele eller sittsele?

• carl-r

Member
    20 augusti, 2009 at 22:49

Uthal? Det hänger man väl på så att seglet går emot hängseletamparna å sen är det väl inte så mycket att fundera på eller?

• lex-luthor

Member
    21 augusti, 2009 at 08:28

Största nackdelen med sittsele tycker jag är att man bli så osmidig…eller öhh…ännu osmidigare. Svårt att få upp benet vid vatten/beachstart.

Men när man väl är uppe tycker jag iofs sittselen var bekväm. Numera kör jag bara midjesele.

• swingout

Member
    21 augusti, 2009 at 08:41

Efter många år av at bara använda sitt sele så bytte jag till midje sele. Jag blev genast positivt överaskad av hur mycket naturligare och balanserat jag kunde stå på brädan. Det kändes helt enkelt mera “rätt”. Har sedan dess bara använt midje sele, från 4.0 till 9.0. Det är bara med mitt nya camber segel på 10.4 som jag känner att detta går bättre med sitt sele. Midje sele funkade oxå, men det blev för mycket drag i ryggen, och jag hade inte samma frihet att vinkla överkroppen fram eller tillbaka så som jag ville.

Page 2 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midjesele eller sittsele?

You must be logged in to create new discussions.