Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Midnattskite Torkelstorp
-
Midnattskite Torkelstorp
Publicerad av plattvatten på 12 juli, 2010 vid 11:57stadiumbelysning sökes…
windyboy svarade 14 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Grym idé! Har lite fotoideer så kommer gärna ned och dokumenterar och plåtar.
Har aldrig nattkitat innan men gissar man vill ha lite allmännbelysning och möjligen belysning uppe i kiten för att se vart den är och riktning. Rätt haj på elektronik och pillat lite med vattentäthet så bollar gärna ideer!
Men tyvärr ingen bra idé om allmän belysning annat än blixtar men det blir nog jobbigt:-) Kanske man kan dra ihop lite båtar med sökarljus och några bilar på land?
-
Alltså strålkastare kan man ju få fram men största bekymret torde vara ström? Behövs ju minst ett par 16 matningar eller en 32.a och en byggcentral för att dela ut det. Jag har ett ställningstorn i alu som man ställa upp och montera belysning i samt filma ifrån.
Tycker iden låter asgrym!!
-
Sjukt kul idé! Vi har tänkt att köra en Nightsurfing i Skåne så småningom också.
Stor bonfire är ju det fetaste, bilstrålkastare det enklaste och byggstrålkastare på ramper det seriösaste. Vi sponsrar gärna med elverk (4kW) och reflexer. -
Låter som en supercool ide,jag kan fixa fram det mesta vad det gäller strålkastare,byggcentraler,å kablar,.
man har ju jobbat som elektriker på gbg å nordens största nöjesfält ,ska kolla med gubbarna vad vi kan använda i vattnet,det finns rätt fräcka strålkastare som e konstruerade för vatten ljus,
Nu vaknade djevulen i mig -
så jävla ljutet
ta kontakt med era lokala pentaraggare, vissa av dem har väl jävligt stora runda extra lights på sina volvos och skylines och hittepå?
-
Glöm inte glowsticksen på kite, linor och åkare för mer effekt i bilderna samt lokaliseringsmöjligheter för åkarna.. Jag är game!
Logga in för att svara.