Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Midnattsolsurf Umeå.
-
Midnattsolsurf Umeå.
Publicerad av jakob_s på 20 juni, 2006 vid 14:12Tydligen så ska det öka rätt bra i kväll när ”locket” drar bort..
Enligt Båtvädret+ så ska det börja öka vid halvtidsvila för att nå peak vid 02:00. Sen minska till 8ms kl 04:00 och sen ökande över hela onsdagen (onsdagen som förövrigt kommer att bjuda på strålande sol, och helt blått tak)..
Icm tror också på det..
när 2-1 mot england är klar så drar jag på lillis för lite episkt..
hoppas man får sällskap..Ses på vattnet.
calle_kuling svarade 18 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
”när 2-1 mot england är klar så drar jag på lillis för lite episkt..”
Något säger mig att en av de spådomarna kommer att gå åt helvete…
Ruskigt skön idé!
-
Onsdag nämdes.. Jag e sugen på å dra ut efter jobbet. Är på lillis efter 17-1730 isåf. Nån annan som ska dit?
-
fan, calle, det verkar som du får bättre dar i UME än på Gotland! Men sanden e inte lika fin, eller hur??? 😉
-
Carl, det var riktigt synd att du jobbade idag !
Jag hadde riktigt fin segling med 6,1 i säkert 4-5 timmar, hadde nog funkat att köra 5.0 nån timme också, och då väger ju jag 90kg – så blåste det gjorde det !
Dagen började med SV, som ger trevlig vinkel, sen droppade vinden till ”under planing på utvägen” och stannade så i 10-15 minuter sen ökade det till fullt tryck igen, dock ej lika mycket V i vinden..
Efter ytterligare någon timme så droppade det en kvart igen.
Bara jag och 2 kitare som var ute sen kom det nån vågsurfare som paddlade ut från baksidan till grynna ovanför lilla och mellan hällorna..Vågorna var oroliga och inte så stora. blev lite renare mot slutet..
Imorgon så blir det repris !
(note to self – solskydd ska ligga i bilen, inte på buffén )Ses på vattnet..
-
Ja Calle_B, de blåser på dagarna men då jobbar jag. Hur är läget på die schöne Gotland?
Här i umeå har vi inte direkt lika mycket spots att välja på, det är 15 min till lillis vid havet, eller 40 min till salusand som jag ej varit på än. Eller 10 min till stöcksjön. Finns väl mer ställen också, ska försöka hajka runt lite nångång.
Nu ska jag se om jag kan sno en bil nånstanns, flickan tar sin å min bil e skrotad så .. kanske pappa kan låna ut möjligtvis.. Får väl se, osäker prognos.
Tjaloha!
-
Ja, mycket blåst är det, men inte tillräckligt.. 7-11 prognoserna har blivit till någonting helt annat, iaf här på norr.
Verkar kunna funka på sudersand idag, men man vet aldrig..
Ha d gott o rippa norrland kraftfullt! -
Helloha!
Onsdag bjuder på Nordlig till Ostlig vind, möjligtvis 8-12 m/s. Var åker man på de vindarna i Ume?
-
Verkar ju vara rätt så osäker prognos,(bara bv som har så hög vindstyrka. 8-12) men om det stämmer så ska det ju börja med nord sen vrida till ost.
Ostligt funkar ju på Lillis, Örsten, Salusand och ”sjöboden” i Storänget.
Synd bara att det är vridende till ost och inte konstant ost..Blir roliga små vågor och bra vinkel på ost..
-
Oj, prognosen proggar i moll. Blir solbad istället… *snyft*
Logga in för att svara.