Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Midsommar bilder
-
Midsommar bilder
Publicerad av sunkan_ på 26 juni, 2004 vid 17:46Bidrar med 2 st. bilder på mig själv ifrån Årsta Havsbad Fredag 25/6, var det fler som lyckades komma iväg på lite surf?
diil svarade 20 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
8.0 kvm vilket visade sig vara alldeles för stort. Vid stranden mätte jag upp 6 m/s stadig vind innan jag riggade, men det blåste bra mycket mer i vindstråken sen. De som stod vid stranden och fotograferade mätte upp drygt 11 m/s senare när jag var ute.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst26 juni, 2004 vid 19:42Bidrar oxå med en bild från midsommar
-
Visst blev det surf. På Görväln eftersom jag inte har bil. Först ut med 6,6, mitt gamla trogna Da Compe från -93, platt som en skiva och med löst akterlik ner till bommen som den tidens segel var. Funkade bra, men kändes efterhand rätt stort, speciellt med tanke på att Min Techno II:a är rätt bred och gärna vill lyfta när det börjar gå undan.
In för byte till 4,5 och vågbräda, bägge från 80-talet, innan akterliken börjat twista. Första gången jag haft svårt att hålla 4,5 på Görväln, fan vad det gick undan ett tag. Var var alla andra? Jag var helt ensam på vattnet.
-
Hehe, ser ut som han bodydraggar i ett par för korta & tajta jeans. Vad har han på benen egentligen?
-
Då kan det ju vara lämpligt att ställa lite frågor om bodydraggandet nu när vi ändå har det uppe. Jag hör många säga hur enkelt det är, men lik förbannat får jag bara till kastfallsvarianten som på filmen när jag försöker. Har följande klart för mig:
1. Fall av ordentligt.
2. Kliv av med framfoten först.
3. Kroka ur, men håll dig nära bomen med armarna rejält böjda.
4. Draggadraggadragga.
5. Kliv tillbaka upp med bakfoten först.
6. Mottag jubel från åskådare, flippa gärna en hangloose el. motsv.Falla av, kliva ner och ta emot jubel har jag inget problem med, men resten är bara mörker, alltid samma kastfall. Jag har också försökt ta till mig den gode Lars Pedersens råd att plana på fötternas ovansida och skenbenen, men det känns ändå som jag hamnar för mycket i vattnet och bromsar för mycket, vet inte hur det kan undvikas. Vad tror ni? Vad ska jag tänka på mer?
För övrigt en bra rulle från Fituna!! Kör hårt! /D
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst27 juni, 2004 vid 17:20watch out..kanske skickar TOrslanda Kickers på dej.
-
Har alltid undrat varför du kallar dig för rambo?? Är han din idol eller? * SUCK*
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst27 juni, 2004 vid 17:39kan man luuuuungt säga, Rambo is Awsome
e det lungt för din del eller?
Logga in för att svara.