Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Midsommarstormen, det finns hopp!
-
Nej du, där ligger låg bara den uppblåsbara varianten sist vi sågs!
/Magnus -
Aha. Surfbussens standardtillbehör är förstås alltid med.
=)
…hmm Jylland över midsommar. Sitter och suger på den karamellen…hade inte varit fel… -
Har ni inte läst in er på växhuseffektens positiva saker… Varmare och blåsigare är vad som väntar framöver Iallafall kan man ju hålla tummarna. Själv bidrar jag genom att köra utan katalysator
-
SMHI:S första rapport för fredag
Fre: Väst, 9-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s.
-
Svar till:
Har ni inte läst in er på växhuseffektens positiva saker… Varmare och blåsigare är vad som väntar framöver Iallafall kan man ju hålla tummarna. Själv bidrar jag genom att köra utan katalysator
[/ QUOTE ]
Haha! Din bov! -
Lets go Kongo… Kan nog övertala Saga också bara hon får köra lite plattvatten på sjön ett par timmar….. Bra vågor, bra vind, billig öl. Är vi dumma eller vad väntar vi på??
-
Basse, var är bilden från? Ser ju dödsskönt ut – guld att slippa tung shorebreak (det ser ju ut att gå från vänster in mot stranden istället för rätt på).
-
Det ser ut som “fiskfabriken” i hanstholm lite norr om Klittmöller. Fina förhållanden, men det luktar – fiskfabrik…
/adde
-
Detta är Middles på NV, tror jag det var, rätta mig om jag har fel Kongo. Middles ligger förbi fiskfabriken längs med grusvägen åt öster från Hanstholm. Kolla in http://www.klitmoller.com för spots….
-
Windguru ser bra ut även för Skånska sydkusten i helgen.
Men än är prognoserna som sagt osäkra.
/Magnus -
Middles stämmer! Inget shorebreak men stora fina vågor och ganska strömt.
Det ser dock ut som om vinden mer kommer neråt Blåvand till. Man ska nog inte boka resa ännu i alla fall.
/Magnus -
Jag har bara varit på detta stället… Riktigt bra tykte jag och inte alls så hårt/svårt. Strömt… Ja. Har man inte bra drag i grejjorna hamnar man nere vid stora stenen.. .. det gjorde vi alla på den resan. Lägg inte grejjorna på sanden nedanför kanten.. vattnet når upp dit och fyller seglet med sand och det blir rätt tungt att flytta….
-
Var där ’87, men när jag läser detta och ser på sajten ovan, så suger det i tarmen att dra dit igen.
Liten filmsnutt från ’87 (dock inte så mycket cool surf ). Mer kommer i vinter kanske… http://www.borjavindsurfa.se/rwc/video/klitmoeller.wmv
-
De har faktiskt fixat reningsanläggningar nu vid fiskfabriken så all lukt har i princip försvunnit. Luktade inget när vi var där i höstas.
Logga in för att svara.