Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Mikri Vigla Naxos info tack!

• ollefax

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 21:01

jo vi var där. hittad ett JÄTTEbilligt hotell, tills vi skulle betala och insåg att priset var per natt och inte vecka…

Det var jäkligt blåsigt, åkte överiggad oå 12an mest hela tiden, och ju mer det blåste ju ostadigare blev det. lagom med 12an så var det hyffsat stabilt.

Ganska knökat var det också, myckert vindsurfare.

Det fanns en bättre strand där det dock blåste lite mindre, på paros, tror jag, där var allt bätttre förutom vinden. men veckan vi var där hade det räckt.

Hör mere med fredo eller bohn2fly de var där tvåveckor och såg sig runt mer, jag var bara där sista veckan.

Men det är inte billigt i grekland, fan samma priser som hhär hemma. Skulle vilja prova turkiet och alacati eller vad det heter.nära izmir.

• curry

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 21:41

på Paros minsan, där blåste det mest hela tiden jag va där (14 dar i somras), körde 10 m varje dag..mycket bra, inte mycket folk heller..då va det ändå högsässång

• skanepaul

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 15:12

Svar till er båda. När var ni där? (både paros o naxos)

• skanepaul

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 15:13

Vattentemp och lufttemp?

• skanepaul

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 15:42

Var på paros? hur tog du dig dit?

• ollefax

Medlem
    30 oktober, 2004 vid 09:07

mitten eller slutet av augusti. det var lite kyligt i bara boadshorts när jag var där, när man kommer upp ur vattnet och det blåser pung vill säga. men veckan innan hade det inte varit några problem.

när vi var där var det en air rush kille där, dimitri någonting tror jag, han hade sin hem spot på paros om jag förstod det rätt. han hävdade att “hans” spot var mycket bättre på alla sätt förutom att det alltid blåste några sekundmeter mindre.

• curry

Medlem
    30 oktober, 2004 vid 09:31

Jag var där i juli, då blåste det mycket, det är en stark konstant nordanvind då som kallas “meltemi” tror jag.
    Kolla http://www.paroskite.gr/ där har du paros “kitebeach”
    Jag bodde lite fel när jag var där..bodde typ nån mil från beachen..om du ska kitea på paros bör du bo på Anti-paros och ta färgan över till Pounda beach(kitebeach) som ligger precis där färgan lägger till på Paros.
    Jag körde i shorts och rashguard varje dag, tyckte det var behagligt eftersom det trots allt var ca 30 grader i luften.
    En del av Pounda beach:

• curry

Medlem
    30 oktober, 2004 vid 09:36
  • skanepaul

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 10:23

Då ser det ut som att det blir 2 veckor på paros i juli nästa år, verkar ju väldigt schysst! Någon som vet ngt bra boende på Antiparos?

• anonym-anvandare

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 16:06

haj haj

• kitefredrik

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 19:26

Boka inget före, det blir dyrare och sämre. Det finns massor av boende i juli. Folk som vill hyra ut rum och lägenheter “anfaller” dig när du går av båten på Antiparos. Pruta å njut.

F-n längtar till sommaren nu…

• curry

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 20:18

Anfaller är rätta ordet. typ 100 hotelmuppar svärmar omkring en när man kliver iland tongue.gif

• skanepaul

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 21:45

Så hur ska man göra? Flyg till athen, båt till antiparos?

• curry

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 21:54

jag flög till Santorini, och sen båt.

• casper

Medlem
    1 november, 2004 vid 09:15

Flyg till Athen sen båt till Paros.
    Charter stol till Santorini eller Naxos(närmast Paros) sen båt till Paros.
    Sen från Paros hamn tar du en liten båt till Antiparos eller Taxi/Buss sen färjan över till Antiparos(färjan är vid kitestället.).

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Mikri Vigla Naxos info tack!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.