Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Min bom är borta.
-
Min bom är borta.
Publicerad av skejtar_henke på 11 juni, 2005 vid 13:21Var och körde på ribban i tisdags kväll. Antagligen har jag glömt den där. Det är en Naish-bom om nägon hittat den. Där sitter en suicideleach på.. Ring mig om ni hittar den.
0709392828rambo_johnson svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
haha. . elelr fira för att han måste köpa en ny av anant märke.
-
mycket bommar som glömms verkar det som.. inget märke som funderar på “kom-ihåg-leach”??
-
Bra ide. Vad ska man köpa för nått då. Var lite sugen på en ny naisch eller en cabrina med powerlock. Men vad jag vet så har båda sina bra och dåliga sidor. Vad ska man köpa tycker ni. Om ni nu ska skriva så vill jag ha nått vettit svar. Inte bara klanka ner på nått märke eller nått likande. vill ju ha lite tips.
-
Vad sägs om en “less is moore” supaclean SS bom? Om du gillar lyxiga “lull lull” detaljer så kan du ju köpa till one line.
/Freddan
-
ja kanske det. Vem säljer dom här nere. Är ja panik just nu om jag inte får min bom tillbaka. Vad är där för skillnad på bommarna fredrik
-
Anders i LA har säkert. Annars har kanske Skånehobby, kolla med Jake the Snake.
SS standardbom:
SS Machine bom med oneline:
En vanlig SS-bom ska kunna moddas ihop med one-line. Exakt vad man ska göra vet jag inte, fråga Anders i så fall, han har gjort det.
Bommen man får till the Machine är lite annorlunda och inte lika bra (enligt mig). Iofs en lång jävel så jag antar att det inte är aktuellt. “Stoppbollen” på Machine bommen (som är mer som en stoppkon) är lättare att justera men släpper efter om inte linan är fuktig.
Satsa på en vanlig SS bom. Rider simplicity
/Freddan
-
ok. Då är där Naish, Cabrinha och Slingshot att välja på… Vad mer?
-
En hel massa säkert. Powerlocken ser ganska bra ut, har aldrig testat den dock.
-
powerlocken är fäät (min säljes) men ss bommen e faen fäät den med.. eh:s e ganska schyssta också faktiskt den fede ordnar säkert ett bra pris..
-
henke jag sympatiserar kontakta mig så fixar vi en ny bom
Logga in för att svara.