Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min bräda förstörd?

• Min bräda förstörd?

Publicerad av alex_xela på 16 juli, 2011 vid 11:08

Tjena!
    Då jag är en total nybörjare och är ensamsurfare så gjorde jag en total miss med min helt nya bräda förra helgen. Brädan heter RRD Easyride Medium, och denna bräda kom med en ”luftskruv” som man ska skruva på vid surfning. Detta kände jag inte till så jag surfade en hel dag med brädan förra helgen utan denna skruv. Sedan har jag förvarat den i sin boardbag i en vecka. Kan brädan ha blivit förstörd på något vis?:confused2:

bicless svarade 13 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tsurf

Medlem
    16 juli, 2011 vid 11:40

Aj då! Fick du ingen hjälp i butiken som visade hur du skulle göra?

• doc

Medlem
    16 juli, 2011 vid 11:57

Aj. Surt.
    Måste inte vara så farligt. Jag antar att skruven var där men inte åtdragen? Lägg brädan i solen med skruven borttagen och hålet neråt alltså botten uppåt. Om det inte är en stekhett dag kan man dra en svart påse över för att få den lite varmare. Du märker ganska snart om det bubblar mycket/lite/inget alls om hålet när brädan blir varm. Oftast kommer det några bubblor och så är det bra med det.

• stefanlindmark

Medlem
    16 juli, 2011 vid 14:31

Och om det är mulet lirkar du in den i bastun ett par dagar på 45 graders värme (ej simhallens dock).

• bicless

Medlem
    16 juli, 2011 vid 14:42

Varit med om liknande, får den torka brukar det lösa sig, så torka som de skriver ovan så är nog ingen fara skedd.

Nästan alla brädor tar in lite vatten förr eller senare i nån skada.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min bräda förstörd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.