Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min första sittsele. Något speciellt att tänka på?

• Min första sittsele. Något speciellt att tänka på?

Publicerad av emmhmms på 3 februari, 2014 vid 20:15

Kört en säsong med midjesele. Kom snabbt in i det och ingenting jag åkte ut utan. Dock fick jag ont i sidan av magen för jag spände mig på ett konstigt sätt. Tror den var för stor för mig.

I år har jag köpt formula och tänkte därför köpa en sittsele istället för att hitta en midjesele som passar bättre.

Har ni några tips för att hitta en användarvänlig sittsele? Snarare än en som ger mig absolut lägst position eller andra fördelar som dock motverkar just användarvänlighet?

Eventuellt dum fråga :confused2: , kanske bara finns en konstruktion, men har aldrig haft på mig någon.

emmhmms svarade 10 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bicless

Medlem
    3 februari, 2014 vid 20:39

Hej
    Bra om du har möjlighet prova igenom några. Bor du i sundbuberg så kan du komma till oss SurfSpot i Kungens Kurva, vi har fullsortiment av selar året runt. Skidsport i bromma lär också ha en del.
    Jag tycker personligen
    1) Mystic force shield. Egentligen kitesele men grymt stöd, mycket stabil. Ganska hög krokposition. Mycket bra rörlighet. Sitter ofta bra både på killar och tjejer.
    2) Dakine XT. Avlastar mycket bra om den sitter bra på dig. Hög i ryggen. Justerbar krokposition.
    3) Mystic Race boa. Lite lägre tyngpunkt, boa system där du finjusterar passform med en ratt, dvs steglös passform, funkar mycket bra.

Det finns flera bra men de 3 ovan trivs många i.

Mvh

Bicless.

• emmhmms

Medlem
    4 februari, 2014 vid 20:14

Tack. Jag kommer till er och provar, köpt utrustning hos er (och Skidsport) tidigare men ibland så är det skönt att få läsa på innan så man har ett hum om sakerna.
    Sporten är så smal i Sverige så när man hör snacket bland er “invigda” känns det som man är enda nybörjaren med sina dumma frågor 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min första sittsele. Något speciellt att tänka på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.