Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Min lilla Liquid force 6:a

• Min lilla Liquid force 6:a

Publicerad av dezzi på 28 maj, 2007 vid 09:49

Hej!

Säkert en del som sett mig ute med min lilla 6:a. Funkar inte så bra i svenskt väder :tongue:. Vill nu uppgradera mig till en lite större, kanske en nia eller nåt, vart ska jag leta efter en ny kite? Nån shop som är hyfsat nära Malmö? Helst ute efter en flexifoil ion2, men har också ögonen öppna för wipika indy eller naish.

Hörs!

gh0st svarade 17 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bresky

Medlem
    29 maj, 2007 vid 17:10

vilken storlek på kite du bör skaffa beror lite på om du ska köpa C-kite eller bow/sle. Nu på sommaren (snart iallafall) blåser det ju oftast inte så mycket så du kan nog satsa på en lite större kite än en 9a.
    Beträffande märkena du är ute efter vet jag bara att fahlensurf.se säljer Naish.

• krillan82

Medlem
    30 maj, 2007 vid 14:29

Snacka med pappa bajs eller skotten… skitbra billga och snygga kites.
    Ang din 6a. hmmm den e precis lagom om dat hade blåst en 20m/s du såg ju inte ut att ha fett med tryck i dag iaf. Ha det kalas

• simoneburgess

Medlem
    3 juni, 2007 vid 11:16

Haha, så det är du som är du. Ja, du har ju fått lära dig hur man relaunchar en C-kite nu. En massa träning också. En billig c-kite mellan 10 och 12 funkar till dig i sommar. Skulle gissa på att du bara väger strax mer än min söta hund.

Sen kan du alltid köpa en bow till höststormarna om du fastnar för det här.

Och kör inte indig såå hårt på märken. FInns mycket bra som inte är Wipikia, Naish och Flexifoil.

• eddie

Medlem
    3 juni, 2007 vid 19:11

Om du är en Label Whore som jag, så köp min North Rhino -05 10a. Den är i mint condition. Du får den för ett bra pris… Kanske 2000?
    North är bra, för de är klart dyrast på marknaden.
    Jag kör inget annat!

• gh0st

Medlem
    12 juni, 2007 vid 09:21

Ja kolla med Skotten, Hugo eller Ludde om EH kites. Fina kites till ett bra pris.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Min lilla Liquid force 6:a

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.