Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Min "nya" bräda o jag
-
-
Eller så kan du kolla på olika slangar för kylvatten eller bränsleslangar.
OK har ett bra urval eller Biltema. -
Fantastiskt vacker bräda. Jag blev själv suktad av den när den låg ute på annons. Lova nu att vara riktigt rädd om den!
Förutom lite mer nedhal ska den som alla rundbottnade brädor seglas plant eller med lite lutning mot läsidan. Om du kan få den lutad lite mot lä får du fortare upp den på centerbordsplaning. Tätt mellan fötterna, böj benen, häng i bommen för att få tryck på mastfoten, ut på kanten och sträck ut i byarna!
Kör så det ryker!
/Jesper B
-
Tack Jesper! Nog skall jag vårda Grego så gott jag kan, men han är till för att användas! när vi var ute och seglade hade jag Grego liggandes på skarndäcket på våran båt. Det var verkligen vackert att se Grego
liggandes där på vår långsmala plastsegelbåt. Men exponiringen i solen och i viss mån även fukt o regn sliter på lacken tyvärr. Det lutar åt att jag kommer att ha Grego inlindad i det sandgråa sittbrunnskapellet för att skona honom , nu när han är nylackad och allt. Men jag får vara observant och kolla så att inte Grego får mörka fläckar under kapellet efter kraftigt regn. Men jag tror det kommer att gå bra eftersom kapellet torkar upp mycket snabbt. Jag bifogar en lite pinsam bild från et blåsigt Östemarfladen. Jag pallade inte med Surfpartner-6,5:an i den kraftiga vinden plus det var ett så stort vindfång i brädan att jag var tvungen att bli bogserad tillbaka. Snacka om deja vu-upplevelse! Men ……..Det var faktiskt över 25 år sedan som det hände senast.
Träsurfarn
Logga in för att svara.