Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min "nya" bräda o jag

• nlc

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 19:36

Provat med två stumpar trädgårdslang för bussningarna?

• trasurfarn

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 20:30

Se så högt Grego ligger i vattnet! Hoppas att ni har överseende med det urusla nedhalet! Uthalet var kanske inte heller det bästa, men det var innan jag fixade en bra utväxling. Jag är även osäker om jag hade rätt mast då. Det blev en prövotid innan jag fick seglet att stå bra. [IMG]p1010080pn3.jpg
    Träsurfarn

• swe-496

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 03:32

Eller så kan du kolla på olika slangar för kylvatten eller bränsleslangar.
    OK har ett bra urval eller Biltema.

• jesper_b

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 09:25

Fantastiskt vacker bräda. Jag blev själv suktad av den när den låg ute på annons. Lova nu att vara riktigt rädd om den!

Förutom lite mer nedhal ska den som alla rundbottnade brädor seglas plant eller med lite lutning mot läsidan. Om du kan få den lutad lite mot lä får du fortare upp den på centerbordsplaning. Tätt mellan fötterna, böj benen, häng i bommen för att få tryck på mastfoten, ut på kanten och sträck ut i byarna!

Kör så det ryker!

/Jesper B

• trasurfarn

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 19:30

Tack Jesper! Nog skall jag vårda Grego så gott jag kan, men han är till för att användas! när vi var ute och seglade hade jag Grego liggandes på skarndäcket på våran båt. Det var verkligen vackert att se Grego
    liggandes där på vår långsmala plastsegelbåt. Men exponiringen i solen och i viss mån även fukt o regn sliter på lacken tyvärr. Det lutar åt att jag kommer att ha Grego inlindad i det sandgråa sittbrunnskapellet för att skona honom , nu när han är nylackad och allt. Men jag får vara observant och kolla så att inte Grego får mörka fläckar under kapellet efter kraftigt regn. Men jag tror det kommer att gå bra eftersom kapellet torkar upp mycket snabbt. Jag bifogar en lite pinsam bild från et blåsigt Östemarfladen. Jag pallade inte med Surfpartner-6,5:an i den kraftiga vinden plus det var ett så stort vindfång i brädan att jag var tvungen att bli bogserad tillbaka. Snacka om deja vu-upplevelse! Men ……..Det var faktiskt över 25 år sedan som det hände senast.
    gregobogserasrp9.jpg
    Träsurfarn

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min "nya" bräda o jag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.