Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mindre fenor

• Mindre fenor

Publicerad av gadget på 10 september, 2009 vid 19:29

Jag har som bekant tillverkat lite egna fenor och tänkte dela ut lite fler
    freebies.
    Några är redan ute och några är på gång att få (sorry Henning Hadlow att jag inte haft tid denna vecka).

Varför små fenor?
    Genom att ta ner längden till runt 25 mm har man grepp när man behöver men man slipper känslan av att köra “på räls”.
    Prova att gör en surface-pass med 50 respektive 25 mm så förstår du.
    Du som vill prova en uppsättning får gärna skriva en motivering och de 3 bästa motiveringarna kommer få en uppsättning utan kostnad.
    Jag kommer PM´a dessa personer i slutet på helgen.
    Vad jag vill ha i gentjänst är feedback.

Obs att fenorna är tillverkade endast för 2 skruvar och att gängan inte är djupare än 12mm.
    Skruvar ingår ej!

gadget svarade 15 år, 2 månader sedan 14 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • skotten

Medlem
    10 september, 2009 vid 20:07

ok skottie should have some so he can ride with the flatwater boyz…

• magnush

Medlem
    10 september, 2009 vid 20:16

Akta er kidz för nu ska gubben fetladda! 🙂
    /Lunacy

• gadget

Medlem
    10 september, 2009 vid 20:18
    skotten;574852 wrote:
    ok skottie should have some so he can ride with the flatwater boyz…

itt masst bi inn svejdish bacaus aj kannt spejt inglisch…

• peter_nilsson

Medlem
    10 september, 2009 vid 20:25

Skulle vara jätte kul o prova.

//Peter

• gonzo

Medlem
    10 september, 2009 vid 20:31

jag skulle behöva dom så att jag slipper få wiplash när jag testar surface-pass.
    blir så sjukt lack varje gång.

• kitelife

Medlem
    10 september, 2009 vid 21:39
    gonzo;574870 wrote:
    jag skulle behöva dom så att jag slipper få wiplash när jag testar surface-pass.
    blir så sjukt lack varje gång.

Larssa behöver ett par oxå för jag har sett han har samma problem! bara står på näsan varje gång det är surfacepass på G…:wink:

• lelleee

Medlem
    10 september, 2009 vid 21:58

okej ricard, eftersom du har dejtat syrran och vi har övat snowboardvolter i simhallen och eftersom jag har en ny grym bräda med boots med för stora fenor som man alltid går på grund med i läjet där det är 4.5cm djupt så vore det najs om jag fick ett par 🙂

och om jag inte blir lyckligt utvald vem säljer mindre fenor??

• hengo

Medlem
    10 september, 2009 vid 22:10

NAJS! skulle va grymt om du kunde snickra lite på de där kanalliknande grejerna vi surrade om på telefon också, typ bara som en utbuktning!

• hbgkitare

Medlem
    11 september, 2009 vid 05:57

Kanske det jag behöver för att komma över min fear-tröskel och börja utveckla min åkning till att bli lite roligare och innovativare, jag testar hemskt gärna!
    Från freeride till lite mer freestyle tack!

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2009 vid 06:01

Jag testkör gärna eftersom:
    Jag har åkt på en knäskada iform av uttänjda korsband och yttre ledband i knät, samt jobbig fot/tå-skada så MÅSTE jag nu köra med boots (i o f s jäkligt skönt). Foten pallar inte en stropp helt enkelt.
    Alla som testat att köra blind eller surface pass med boots vet hur jobbigt det kan hugga när man har hälkanten i åktiktningen. Risken för översträckning av knä/korsband är jäkligt stor också!
    Jag skulle med glädje vilja testköra lite mindre fenor, i hopp om mer loose känsla och kanske blir det lite snällare mot knät och foten också?! Tror att dom skulle passa perfekt tillsammans med min feta rocker på A-boards X-series och mina nya Ronix One.
    Var får man annars tag i liknande storlekar som passar på kite (om man nu inte orkar fila till dom själv…)?

• larssa

Medlem
    11 september, 2009 vid 11:29
    KiteLife;574902 wrote:
    Larssa behöver ett par oxå för jag har sett han har samma problem! bara står på näsan varje gång det är surfacepass på G…:wink:

He he jo det e stämmer 😉
    Jag börjar också få besvär av alla whiplash krachar, så det hade inte varit dumt

• gadget

Medlem
    11 september, 2009 vid 11:52

Grymt kul med så mycket positiv respons.
    Planen är att inom kort sälja dessa fenor men i dagsläget vill jag
    först se att de funkar.
    Ska sätta mig ikväll och göra ett gäng så får vi se hur många jag kan dela ut…

• Kjello

Gäst
    11 september, 2009 vid 14:26

Vem är inte glad för detta, jag skulle bli väldigt glad om jag fick 2st = ett par för tåsidan.
    Om du skickar till mej 2st små, så skickar jag dej 2 nya fräscha Nobile fenor tillbaks,
    jag tycker helt enkelt, att det inte ska sitta 2 lika lika stora fenor fram / bak, dom ska vara mindre på tåsidan.

• sourra

Medlem
    11 september, 2009 vid 14:46

Don, jag vill ha ett gäng så jag har något att se fram emot när jag rehabbar. Nya kites, ny bräda och nya boots är inte tillräckligt.

• gadget

Medlem
    11 september, 2009 vid 18:00
    Kjello;575110 wrote:
    Vem är inte glad för detta, jag skulle bli väldigt glad om jag fick 2st = ett par för tåsidan.
    Om du skickar till mej 2st små, så skickar jag dej 2 nya fräscha Nobile fenor tillbaks,
    jag tycker helt enkelt, att det inte ska sitta 2 lika lika stora fenor fram / bak, dom ska vara mindre på tåsidan.

Varför vill du ha små fenor på toeside?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mindre fenor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.