Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mindre fenor
-
Kjello
Gäst11 september, 2009 vid 18:15Gadget;575180 wrote:Varför vill du ha små fenor på toeside?Logiskt behöver man bara en fena bak, den andra på toeside, trycker bara ihop vattnet emellan så det egentligen bromsar,
toesidefenorna vill jag ska vara små så det inte stör vattenströmmen (kompromiss), bara så att jag får lite bättre grepp i gippen,
mest teoretiskt tämkt, men det är min logic så jag vill., -
Kjello;575184 wrote:Logiskt behöver man bara en fena bak, den andra på toeside, trycker bara ihop vattnet emellan så det egentligen bromsar,
toesidefenorna vill jag ska vara små så det inte stör vattenströmmen (kompromiss), bara så att jag får lite bättre grepp i gippen,
mest teoretiskt tämkt, men det är min logic så jag vill.,Visst… Jag sponsrar ditt experiment med 2 fenor om du sen berättar hur det gick.
PM:a mig din adress…
Hade gärna delat ut till alla men det blir lite för mycket jobb så de försökskaniner jag
valt ut har fått pm. -
Gadget;574845 wrote:Jag har som bekant tillverkat lite egna fenor och tänkte dela ut lite fler
freebies.
Några är redan ute och några är på gång att få (sorry Henning Hadlow att jag inte haft tid denna vecka).Varför små fenor?
Genom att ta ner längden till runt 25 mm har man grepp när man behöver men man slipper känslan av att köra “på räls”.
Prova att gör en surface-pass med 50 respektive 25 mm så förstår du.
Du som vill prova en uppsättning får gärna skriva en motivering och de 3 bästa motiveringarna kommer få en uppsättning utan kostnad.
Jag kommer PM´a dessa personer i slutet på helgen.
Vad jag vill ha i gentjänst är feedback.Obs att fenorna är tillverkade endast för 2 skruvar och att gängan inte är djupare än 12mm.
Skruvar ingår ej!Har minimala fenor som varken syns eller finns och funkar så bra som du tror, desutom gratis utan krav på motivering
PS kan skickas via tankeöverföring.
Blir lite fel när man skriver att de 3 bästa mot…… utan skostnad!
Skit enkelt
Outstanding, det bästa jag provat, ………………
Blir inte direkt äkta
Skicka till några duktiga med olika stil och begär en äkta motivering, tror att du får ett mera äkta svar.
Lycka till med tillverkningen! (Hoppas att du fortsätter gillar att det finns sånna som du) -
Kjello
Gäst11 september, 2009 vid 20:52fenor som inte finns, dom vill jag ha, och funkar. helst äkta förstås.
tankeöverföring…..det händer inget…. försöker igen ….
Jag vill ha en kite som inte finns, och gärna en bräda som inte finns.
Självklart flyga omkring utan något är Cool, JätteCool.
någon får uppfinna det annars. men det verkar som det redan finns.
Jag är bara lite efter. -
LANGENS_KITE;575231 wrote:Har minimala fenor som varken syns eller finns och funkar så bra som du tror, desutom gratis utan krav på motivering
PS kan skickas via tankeöverföring.
Blir lite fel när man skriver att de 3 bästa mot…… utan skostnad!
Skit enkelt
Outstanding, det bästa jag provat, ………………
Blir inte direkt äkta
Skicka till några duktiga med olika stil och begär en äkta motivering, tror att du får ett mera äkta svar.
Lycka till med tillverkningen! (Hoppas att du fortsätter gillar att det finns sånna som du)Jag har aldrig uppmanat till att det ska skrivas några omdömen här på forumet och det är inte syftet med att ge bort dem gratis.
Det är knappast en ekonomisk belastning för personen att ge mig feedback så ja… de är gratis (jag står även själv för frakten)
Om de funkar bra eller dåligt återstår att se och kommer också stå till grund för om jag kan sälja dem.
Förövrigt har jag redan sedan tidigare några uppsättningar ute hos lite olika åkare men har främst inriktat mig på personer som kör/vill köra freestyle (inklusive mig själv) eftersom det är de som kommer ha störst nytta av just mindre fenor. -
Gadget;575243 wrote:Förövrigt har jag redan sedan tidigare några uppsättningar ute hos lite olika åkare men har främst inriktat mig på personer som kör/vill köra freestyle (inklusive mig själv) eftersom det är de som kommer ha störst nytta av just mindre fenor.
Gadget, nu är du väl ändå ute och simmar… Din stil är väl ändå inte freestyle, Anki styr ju upp dig så fort tillfälle ges. :laugh:
-
Danneee;575295 wrote:Gadget, nu är du väl ändå ute och simmar… Din stil är väl ändå inte freestyle, Anki styr ju upp dig så fort tillfälle ges. :laugh:
Haha… Jag dömer dig till ett långt kite-liv med fenor stora som centerbord… 😀
Logga in för att svara.