Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mindre störstabräda.

• Mindre störstabräda.

Publicerad av jakob_s på 15 juli, 2005 vid 12:52

Hola.
    Har börjat titta efter en mindre störstabräda..
    På nått vänster så har det blivit så att det är freestylebrädorna jag kollar mest på..

86% av surfingen lär nog ändå bli sedvanlig Blast’N Skutt.
    (men jag kan ändå inte slå bort tanken på en freestyle.)

Så..Till frågan. Vilka freestylisar har bra freeride egenskaper? Storleken ska vara “115”

Jag väger 85kg och kommer nog att segla vaddetnublirförbräda i vindarna planing-10ms mest i onshore (ganska rent, sällan så choppigt.. men några dagar på sjön brukar det ju också bli..)

Tidig planing är key-word, Det värderas högst !

Eller tänker jag fel? ska jag sattsa på en freeride i samma storlek istället ?

jakob_s svarade 19 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • irieman

Medlem
    15 juli, 2005 vid 13:11

JP Freestyle -03:a brukar jag svara på denna fråga, finns i 93, 103 och 113 liters versioner. En bra blandning av freestyle och freeride. Även Fanatic Skate från -03 har mycket freeride i sig.
    Nu har både Fanatic och JP för -04 och -05 tydligen blivit mera renodlade freestyle-brädor fast dom har nog mer freeride i sig fortfarande än t ex Mistrals, JPs och RRDs motsvarande brädor.

Irie Man

• surfjohan

Medlem
    15 juli, 2005 vid 13:21

Kolla in F2 eliminator 115. Verkar va en jäkligt häftig bräda då den tydligen ska vara jäkligt snabb samtidigt som den har bra freestyle egenskaper… mycket sugen själv på en sådan tongue.gif

• jakob_s

Medlem
    16 juli, 2005 vid 11:09

Tackar för svaren..Eliminatorn har jag kollat på och blev lite sugen..
    Men som det ser ut nu så lutar det nog åt stora skate’n 03..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mindre störstabräda.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.