Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mindre vågor för nybörjare!

• Mindre vågor för nybörjare!

Publicerad av Oregistrerad på 14 maj, 2006 vid 13:13

Jag behöver lite tips på spots på västkusten där vågorna blir så små som möjligt vid olika vindriktningar. Som nybörjare tar det grymt på krafterna att ta sig ut och igenom vågbryten och man vill ju få så mycket tid som möjligt ovanför vattenytan! Seglar mest runt halmstad men alla tips är intressanta eftersom det säkert finns fler som tycker vågorna är jobbiga!!!

manno svarade 18 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mr_johan

Medlem
    14 maj, 2006 vid 17:49

ja ett ställe med plattvatten vid västliga vindar i södra halland letar jag för fullt efter men verkar inte finnas, eller?

• ghus

Medlem
    15 maj, 2006 vid 11:01

Hej,
    lugnt vatten vid västliga vindar i halland: Onsala/Gottskär 15min bilfärd söder Kungsbacka. Ett tips är att ta hjälp av sattelitbilderna på hitta.se!

/Jens

• jacob

Medlem
    15 maj, 2006 vid 16:21

Ett rätt bra ställe att börja på är västra stranden, dogshit som det också kallas. Vågorna är oftast inte lika stora som de i ringenäs eller vilshärad.

• _alexander

Medlem
    15 maj, 2006 vid 16:39
    Oregistrerad wrote:
    Jag behöver lite tips på spots på västkusten där vågorna blir så små som möjligt vid olika vindriktningar. Som nybörjare tar det grymt på krafterna att ta sig ut och igenom vågbryten och man vill ju få så mycket tid som möjligt ovanför vattenytan! Seglar mest runt halmstad men alla tips är intressanta eftersom det säkert finns fler som tycker vågorna är jobbiga!!!
    i halmstad finns särdal på nordväst då alla är i ringenäs, dogge på ost och syd samt påarp på ost
  • manno

Medlem
    15 maj, 2006 vid 20:03

läjjet

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mindre vågor för nybörjare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.