-
Minneskort problem ?
Jag har idag ett Panasonic SD kort på 256 Mb som snabbt blir fullt när man är på semester, därför köpte jag ett nytt 1Gb Traxdata SD Flash series.
Nu är problemet att det inte fungerar att använda kortet i vår kamera, antagligen är det kameran som inte accepterar korttypen enligt kundtjänsten på netonnet. De minneskort som heter Flash, är det någon skillnad på dem jämför med andra eller är det helt enkelt en modellbeteckning?
Jag ska höra med netonnet om det går att byta men troligen blir det problem när förpackningen är öppnad. Jag visade kameran och det nuvarande minneskortet och frågade en säljare som sa att det skulle fungera med kortet från Traxdata men man kan kanske inte begära att de ska kunna alla kamerors begränsningar.
Enligt säljaren så blir det inte någon större kvalitetsskillnad på bilderna med olika typer av kort men däremot är det skriv och läshastigheterna som ställer till problem vid sekvensbildstagningar mm.
Det kanske är någon i närheten av Varberg som vill byta mot ett annat kort som kan tänkas godkännas av vår kamera.
Log in to reply.