Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minns ni sommaren – varmt, skönt och blåsigt

• rrd

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 14:43

Att inte skölja dräkten ger säkert ett enormt uppbyggt immunförsvar med tiden. Men att inte skölja dräkten känns väl lite läskigt eller?

Korrosion är inget jag gillar, inte heller kärvande förlängare. Känns som om grejerna håller sig fräscha mycket längre m avsköljn.

Men jag har väldigt enkelt att fixa lite nån meter från garaget.

Sen ska brädorna in på sina platser, för ni har väl en hylla för varje bräda? En surfinstallation som går mycket åt monokrom nu i höst.

Men att duscha seglen som man ser många göra har jag aldrig förstått. Saltet konserverar, hjälper till att skydda från mögel.

Förresten var tog jump-jibe & Hair-dip vägen?

Det här med att skölja grejerna började nog när vi höll på mycket med dykning. Då sköljer man rent allt i evigheter efter varje dyk, en typ av livförsäkring.

• foxsurfer

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 14:55
    RRD;513183 wrote:
    Att inte skölja dräkten ger säkert ett enormt uppbyggt immunförsvar med tiden. Men att inte skölja dräkten känns väl lite läskigt eller?

Korrosion är inget jag gillar, inte heller kärvande förlängare. Känns som om grejerna håller sig fräscha mycket längre m avsköljn.

Men jag har väldigt enkelt att fixa lite nån meter från garaget.

Sen ska brädorna in på sina platser, för ni har väl en hylla för varje bräda? En surfinstallation som går mycket åt monokrom nu i höst.

Men att duscha seglen som man ser många göra har jag aldrig förstått. Saltet konserverar, hjälper till att skydda från mögel.

Förresten var tog jump-jibe & Hair-dip vägen?

Det här med att skölja grejerna började nog när vi höll på mycket med dykning. Då sköljer man rent allt i evigheter efter varje dyk, en typ av livförsäkring.

Ja eller så gör man som surfslusken och kör hela skiten i tvättmaskinen. Då blir både pungen och seglet rent!

• surfslusken

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 15:02

@Foxsurfer 513188 wrote:

Ja eller så gör man som surfslusken och kör hela skiten i tvättmaskinen. Då blir både pungen och seglet rent!

Ja där vart man fan t o m renspolad under förhuden. Nåt ja inte brukar ägna mej åt i onödan annars. Har ju hört att man visst kan få svamp där vid överdrivet frekvent tvålande, iaf e de ju de tjejerna brukar skylla på när de kliar o osar kräftspad om dom.

• safesurfer

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 15:11

Back spola fenan är bra trick att kunna för alla TT seglare, kräver säkert bra teknik att gör det med speedbräda. Min surf sommar var riktigt dålig hade semester då det var varmt soligt och vindstilla.

• rrd

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 15:13

När får vi se det här igen?

• surfslusken

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 15:19

@RRD 513199 wrote:

När får vi se det här igen?

Så där hade vi de i Gislöv senast igår.
    Frågan e väl när man ska få se lite fetta igen, blivit mer surf än sånt senaste tiden:(

• rrd

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 15:23

Har du inga bilder som du kan lägga ut?

• surfslusken

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 15:33

@RRD 513211 wrote:

Har du inga bilder som du kan lägga ut?

Va nog inte nån som plåta i Gislöv igår.
    +3 grader, 4,2+vind o så ösregn på de. Va inte direkt så att nån icke surfande chilla där för skojskull o tog bilder. Blåsan håll fan på att sticka för man ville inte ens gå ut ur bussvärmen o pissa!

Men fin segling va de!:)

• foxsurfer

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 16:12
    surfslusken;513216 wrote:
    +3 grader, 4,2+vind o så ösregn på de. Va inte direkt så att nån icke surfande chilla där för skojskull o tog bilder. Blåsan håll fan på att sticka för man ville inte ens gå ut ur bussvärmen o pissa!

lägg på +1 och 3,7 var nog rätt segel val???

och den där “fina” seglingen vet jag inte var du hittade!

• emil_h

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 16:33

@surfslusken 513216 wrote:

Fin segling?? Var nog bara du som tyckte det. Var riktigt dåligt tycker jag!

• surfslusken

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 16:37

@Foxsurfer 513220 wrote:

lägg på +1 och 3,7 var nog rätt segel val???

och den där “fina” seglingen vet jag inte var du hittade!

Hur som, kallt, blåsigt o regnit va de iaf.

Men om du inte vill missa den “fina” seglingen nästa gång så ska du leta INNE BLAND VÅGORNA Bitte! De e där de roliga händer, men du kanske vart lika sketnödig för vågorna igår som du va på Sunset, då förstår ja att du inte hade så kul!

• hesslehult

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 16:50

@surfslusken 513229 wrote:

Men om du inte vill missa den “fina” seglingen nästa gång så ska du leta INNE BLAND VÅGORNA Bitte! De e där de roliga händer, men du kanske vart lika sketnödig för vågorna igår som du va på Sunset, då förstår ja att du inte hade så kul!

Jag letade men den var lite för små för min del….jag gillar dom stora, som du gillar tjejer, STORA!

• foxsurfer

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 16:53
    surfslusken;513229 wrote:

Jag letade men hittade inga. Du vet jag vill ha dom stora, som du vill ha tjejerna, STORA!

• hollister

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 20:00
    surfslusken;513208 wrote:
    Så där hade vi de i Gislöv senast igår.
    Frågan e väl när man ska få se lite fetta igen, blivit mer surf än sånt senaste tiden:(

Surf är bättre än fetta!!! :laugh:

• emil_h

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 20:01

@Foxsurfer 513236 wrote:

Jag letade men hittade inga. Du vet jag vill ha dom stora, som du vill ha tjejerna, STORA!

Gysta!

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minns ni sommaren – varmt, skönt och blåsigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.