Senaste nytt Forums Minsta hyfsat nytt freeridesegel till 460 mast?

• Minsta hyfsat nytt freeridesegel till 460 mast?

Publicerad av mtomas på 22 augusti, 2003 vid 08:32

Det verkar finnas många här inne med järnkoll på pryldjungeln. Hoppas någon har något tips på följande:

Skulle behöva ett mindre segel, men vill helst inte skaffa en till mast…än. Därför undrar jag ungefär hur stort det minsta möjliga freeridesegel är med 460 som rekomenderad mast?

nordgren svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 08:40

Finns vissa 6.0or som ska ha 460mast. Ett segel som jag själv kört med en del och som jag starkt gillar som freeridesegel är gaastra flow ZeroX (det utan cambers). Tror att seglet är från 99. Jävligt vindtåligt segel utan att vara klumpigt vid slag och gippar

• mtomas

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 09:06

OK, tack för svaret!

På brädfronten har det ju hänt en hel del de senaste åren.

Har det skett motsvarande utveckling när det gäller segel så att segel från -98 t ex skiljer sig mycket från segel -02 o s v ?

• nordgren

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 09:09

Ja det finns ju många segel med variotop, själv har jag tex ett NP V8 5,5 med rekomenderad 460 mast. Men kollar man i katalogerna så är de flesta på ca 6,2 som har rekomenderad mast 460… =/

• styret

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 14:33

va? vilka 6.2or har rekomendrad 460. finns ju ett par men inte dom flesta väll?

• nordgren

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 15:07

North instict 5,7
    Yes Wave on 6,1
    Simmer fly 6,2
    Simmer twist 6,3
    Rushwind synergy 6,3
    Simmer freezone 6,3
    Gun wave mc 6,2
    Gun jam 6,2

Är väll några jag hittade lite snabbt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Minsta hyfsat nytt freeridesegel till 460 mast?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.