-
Misstag och lärdomar
tänkte delge en liten historia som hände mig i sommras.
jag och en polare skulle ner till surfet samt ta med en ny kille som inte hade surfat förrut. Vi lassade våra grejor på biltaket och körde hem till killen som inte hade testat förrut. han hade varit med nångång och ville testa på så han hade fått tag i en kusin som han kunde låna grejor av. när vi kom hem til honom fick vi se kusinens bräda som var ca 4m lång ca 70 cm bred och vägde jätte mycket. Med lite rädsla för om taket överhuvud taget skulle hålla för hans prylar staplade vi dem ovanpå våra egna mest av lathet för vi inte orkade surra upp spännbanden på de redan dit satta brädorna. När väl allt var staplat på bilen och surrningen skulle börja var vi näst intill genom svettiga (35 grader varmt och tung bräda). Så vi beslutade att gå in och dricka lite innan vi påbörjade surrandet. Väl inne i huset upptäckte vi att det skulle va gött med en macka också. sagt och gjort vi käkade lite också. När vi ätit färdigt ca 10 min senare gick vi ut till bilen. Vi packade in det sista och satte oss i bilen. Efter ca 800 m och ca 60 km/h i en vänster kurva så jag till min förvåning genom fönstret en bräda som flög förbi utanför fönstret. Jag började tro att mitt surf adrenalin hade gett mig syn villor men inte då. efter brädan kom nämligen stabilt flygande en mast, en bom och en segelsäck. efter stor förvirring bland oss tre passagerare och lite rop om flygande brädor stannade vi bilen. Vi hade givetvis glömt av att spanna fast killens bräda. Mirakulöst blev det inte mer än några repor på sidan av brädan fast den hade studsat i väg på asfalten ca 30 m.
som tur var så var det en gammal bräda och kusinen brydde sig inte utan lät killen behålla den repiga brädan som han inte längre ville behålla.Så bli inte så ivriga att komma iväg att ni glömmer spänna fast grejerna det kommer då sannerligen inte jag att göra.
Logga in för att svara.