Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Center? vindar?

• voodoo

Medlem
    12 februari, 2001 vid 20:57

Tyvärr läar det nog rejält i bahia feliz då NO vindarna är vanligast så om du ska segla i bahia feliz får du segla LÅNGT ut..annars är det pozo el vargas som gäller.. kolla in reportaget av Peter Hammar i surfblaskan om GChttp://www.surfblaskan.com/features/spots/s0.html Där finner du det mesta..Trevlig resa

voodoo

• anonym-anvandare

Medlem
    12 februari, 2001 vid 21:03

Mistralcentret är skit. F2-centret som ägs av Dunckerbecks farsa är mycket bättre. Du kan läsa om det här:

http://www.surfbussen.50megs.com/Grancanaria2000.htm

Lycka till!

/Fredde

• monsterman

Medlem
    13 februari, 2001 vid 00:23

Jag har varit där i slutet på jan, och då blåste det 4.7 ena dagen och sen fick ja rigga ner till 4.0 andra dan jag surfade, dagarna emellan blåste det hela tiden också. Det är dock problem med vinden de första 50 metrarna från land, där växlar det mellan vindstilla och enstaka byar, så det är krångligt att ta sig ut (jag hade dock ett North drX-segel som jag hyrt, så det var inga problem, jag låg och solade och beundrade grafiken på det istället) När man väl tagit sig ut så är det tyvärr rätt så byigt, och inte speciellt cleana vågor, mer choppigt och rätt jobbigt att segla i, man blir fort trött. Men vad kan man säga, det var knappast tråkigt för det, om man jämför med att sitta framför datorn här i sverige med minus fem ute och snö… SURFA PÅ!!

• monsterman

Medlem
    13 februari, 2001 vid 00:28

Plus att jag tycker inte att det var något fel på mistralcentret, jag förstår inte varför ovanstående inläggare har något emot det?. Jag köpte begade hyrbrädor där till schyssta priser, och fick låna riggar och våtdräkt och hängsele gratis sen jag köpt brädorna, och sen skjutsade dom dessutom hem mig och grejorna till hotellet som låg en mil därifrån. Min uppfattning är att dom var trevliga, dom smörade väl inte direkt för sina kunder, men dom var helt reko mot mig i varje fall.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 februari, 2001 vid 08:22

Västra sidan?

• anonym-anvandare

Medlem
    13 februari, 2001 vid 20:11

Just det ja, efter att du hade gjort vadå? Jo slantat. Det fullkomligt lyste dollartecken i fiskögonen på tysken vi i vår enfald tänkte hyra av. De var helt oflexibla när det gällde tider. Kom man dit lite för sent eller om vinden började blåsa sent, spielt keine rolle, pröjsa för halvdag (dyyrt) var vad som gällde. Enda fördelen med mistral skulle kunna vara att de har ett grymt sortiment. Sedan jiddrade de om att de av oss som var nybörjare inte borde sticka ut på grund av strömmen. Man drev inte mycket alls på det stället kan jag meddela.

Fransosen på F2-centret några hundra meter därifrån hade en helt annan inställning. Han hade billigare timtaxa, sade alltid 3 timmar när vi seglat 4 och hade mycket mer aloha spirit i största allmänhet.

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    13 februari, 2001 vid 21:08

Jag sitter har nere just nu pa det lilla internetcafeet i hornet.
    jag kan meddela att det ar mycket ont om vind just nu, men prognosen sager okande.
    Jag tycker inte alls att mistralcentret ar skit, de har riktigt bra grejor, och trevlig personal (de yngre i alla fall). Sjalva seglingen kommer jag att rapportera mer om senare!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2001 vid 15:52

Tack för alla svar, jag har en fråga till…
    Jag har fått olika bud… är det plattvatten eller vågigt?
    är det strömt???

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2001 vid 18:17

Har du seglat i Pozo nåt? Pratat nåt med Cutre-Jonas? Hoppas du får bra vind. Vi hade schysst lättvind alla dagar i Bahia Feliz och fick en dags segling i Pozo där vi bodde.

/fredde

• grinchen

Medlem
    14 februari, 2001 vid 20:20

Det är ungefär 1 meters chop.
    När jag var där i dec jan feb så var det inga problem med
    lite vind vid land. Fast jag segla bara Bahia typ 10 ggr.
    Det är inte strömt. Det är nära till Holidays baren.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2001 vid 20:39

Det är inte strömt nej (se tidigare inlägg). När vi var där i December kom vinden ofta ganska sent, runt 13, 14 ibland men det borde vara bättre nu. Allmänt kan sägas att det börjar slå om till sommar på GC i Januari (=mer vind). Den dominerande vindriktnigen är nordost. Några få dar om året blåser det söderifrån och vi fick flera sådana dar runt jul. Om du ska till GC – ta absolut kontakt med Jonas på Cutre i Pozo. Han är helschysst och kommer du dit med en karta märker han ut alla spots åt dig inklusive partyställen. Vill du ha mer info eller bara inspiration – läs vår reseberätttelse från i julas: http://www.surfbussen.50megs.com/grancanaria2000.htm

Lycka till

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2001 vid 23:22

Det bror väl på va du vill ha för segling. Men se till att du inte sitter fast på Bahia med hyrda grejer från Mistral som du inte får köra till andra spots. För vinden på Bahia är lite oberäknerlig och i bland kass medans det blåser bra bara en halvmil bort. Alltså bil och grejer du kan köra till vinden ökar din chans att få segla så många dar som möjligt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA