Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Flow 2000 fotstroppar, brickor?

• Mistral Flow 2000 fotstroppar, brickor?

Publicerad av stinger på 26 juni, 2007 vid 09:16

Hej
    Köpte nyligen en Mistral Flow 284 -00. Undringen jag har är om det ska vara någon sorts tandade brickor (typ kugghjul) vid varje fotstroppsskruv? Det ser ut så på brädan. Frågade han jag köpte den av men han kom inte ihåg (han hade kört den med daKine-stroppar) men skulle leta bland sina prylar.

stinger svarade 17 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • svenne

Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:32

Ja, de finns att köpa i en surfbutik nära dig. De är ovala och låser hela fotstroppens ände och inte bara runt skruven.

• stinger

Medlem
    26 juni, 2007 vid 17:29

Nja, infästningen i brädan ser ut så här (ursäkta bildkvaliten men digitalkameran är ute och reser så jag fick ta telefonen)

Känns som man behöver stoppa i nån slags distans i tandade hålet annars får man ju en konstant slitande belastning på skruvfästet, antingen man använder brädan eller inte.

• the_novice

Medlem
    27 juni, 2007 vid 09:33

Original stropparna har en plastbit som sitter fast i själva stroppen. På den finns det kuggar som passar i kuggarna på brädan. Vet att SP tidigare haft nya sådana stroppar men det är ju ett par år sedan nu, har du tur så kanske det finns några kvar…

• svenne

Medlem
    27 juni, 2007 vid 10:12

Tror inte det spelar nån större roll (belastningen finns där ändå).
    Köp såna brickor som jag tänkte på och dra fast stropparna som vanligt.

S

• stinger

Medlem
    27 juni, 2007 vid 11:25

Kanske går bra men jag mailade SP för att kolla om de har originaldelar. Jag slet ut en skruv häromveckan när jag var ute på sjön senast.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Flow 2000 fotstroppar, brickor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.