Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Heat 90 liter

Taggad: ,

• Mistral Heat 90 liter

Publicerad av marty på 22 juni, 2004 vid 07:06

Hello folks

Jag står lite i valet och kvalet att köpa en Mistral Heat på 90 liter. Någon med erfarenhet av denna bräda ? Hittat ett par recensioner på nätet men det är alltid kul att höra vad som gäller i svenska förhållanden. Tillägg är att jag är nästan 2 meter och väger runt 100kg. Jag har tidigare kört på F2 105 liter och 95 liter.

Ideas anyone ?

Mvh Marty

marty svarade 20 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 07:18

Jag har för mig att jag körde en 8,4 och en 8,5 vintern 2003. En helt ok snabbplanande vågbräda. Inget jag tar med mig till värstingvågridning men funkar nog i Sverige. Snarare snabb än svängglad med som sagt en helt ok sverigebräda. Razor:n är betydligt bättre i sidvind och bra vågor men slöare att plana. Passade mig bättre som föredrar riktig vågridning framför bump&jump.
    /Magnus

• apelbapel

Medlem
    22 juni, 2004 vid 08:50

Hej,
    Såg den brädan på keppler för 349euro (tror jag)

• marty

Medlem
    22 juni, 2004 vid 09:39

Tackar för svar laugh.gif

• mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 10:20

Säljer inte Surfers Paradise i Varberg ut dem just nu? Jag fick deras katalog igår och det fannas massa Mistral på rea.
    /Magnus

• apelbapel

Medlem
    22 juni, 2004 vid 10:59

Stämmer, 5999.- på surfers p. e349 på keppler (+frakt)

• ola-h

Medlem
    22 juni, 2004 vid 12:38

… och priserna på Razor 2003 var ju grymma och detta är förstås otroligt bra köp om man är på jakt efter en radikal vågis. Lite inofficiellt sådar så är rockerkurvan hos Razor 2003 Kevin Pritchards favorit (Kevin seglar Starboard, men liksom de flesta proseglare kör han brädor från diverse andra shapers på Maui. I Kevins fall är det rätt ofta brädor från Mark Nelson som shapat Razor).

• gurra1978

Medlem
    22 juni, 2004 vid 15:16

Det finns en sån på Skidsport Bromma tror jag helt ny från 02 för 3999 kr. Fin som fan.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juni, 2004 vid 06:33

3995:- på Skidsport, de har ju ombyggnadsrea.
    Lite enklare än Klepper?

• apelbapel

Medlem
    24 juni, 2004 vid 07:09

Bra pris! man kan inte se brommas reagrejer på hemsidan eller? Har inte hittat iallafall?
    (har annars varit lite sugen att testa keppler, bra priser, och bra omdömmen, både här och live att det funkar bra etc).
    frakt från sthlm eller pforzheim, kanske går på ett ut??

• nilsson

Medlem
    24 juni, 2004 vid 08:00

Har haft en sådan och väger som dig, ångrar att jag sålde den!

• marty

Medlem
    26 juni, 2004 vid 13:45

tackar för svar. Blir till att köpa laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Heat 90 liter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.