Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › mistral joker
-
mistral joker
Publicerad av hifly på 21 mars, 2003 vid 18:04hej undrar om någon testat jokern och hur den är jämfört med rrd tt, jp freestyle, fanatic skate vilken ska man satsa på är det stor skillnad eller är det bara en smaksak?
endy svarade 21 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Jokern finns nog inte tillgänglig än. Jag har kört Twister och den är jämfört med skate och Jp en mer radikal freestyle. Skate och Jp funkar bra att “freerida” med medans twistern är rätt kass för detta.
Sök lite så hittar du utförligare beskrivning av twistern..
-
Beror väl på hur duktig seglare du är. Jag hade förmodligen inte märkt nån skillnad alls… men Jokern är ju klart kaxigast designmässigt.
Men varför skulle den inte finnas ute än? Eller menar du att den kommer först då SP öppnar?
Jag hade hoppats på att få köra på den nu när jag ska ner till GC.
-
Jo den kan säkert finnas men Mistral har inte själva börjat marknadsföra den än. Precis som med Twistern förra året. Jag beställde min 117 i februari förra året och fick den som en av de första i Sverige i maj, trots garantier om “början av april” och tror du att SP kompenserade för detta? “Nja du kan ju få lite rabatt på en fena”.
-
De kom till vårt kalla land idag!
Finns på Skidsport och Surfers inom kort. -
Nu finns även denna skönhet att beskåda hos mistral!!
http://www.mistral.com/windsurfing/joker03.htm
Släng hit en ltd edt, bitte -
vilken skulle vara bäst som första freestyle bräda om man bara seglat pråm innan eller kan man glömma att gå på en freestyle bräda direkt.
och om man ska köpa ett segel vilken sorlek, freestyle eller våg. jag väger 53kg -
Vad räknar du som pråm?
Köp en lite större freestylebräda om du vill vara på den säkra sidan. Men å andra sidan så väger du ju flugskit precis som mig. Ett segel på ca 5,0 – 5,5 på en bräda 60-63cm bred med volym på ca110 L passar nog dig perfekt.När jag köpte min första lilla bräda gick jag från en gammal wailer 482 lång med centerbord, vägde säkert 20kg. Jag köpte mig en Surfpartner sky 263 lång o volym på typ 75L… det var en ruskig skillnad…. och det tog mig fruktansvärt lång tid innan jag lärde mig också.
Går själv i tankarna om en första freestylebräda och är på jakt efter en F2 260, en 98 (B60 V95 L260)
-
Det finns 2 st Mistral Joker på SP, så vitt jag kunde se. Såg riktigt fina ut…
-
Visst ser Jokern cool ut, men tror inte den é lika bra som RRD´s nya Twintip one o five. Kanske säger så för att jag har en själv, men det hör inte hit.
RRD´n skall vara den mest allrounda av årets freestylebrädor. Och lättast av alla, kanske Fanaics LTD kommer att bli ännu lättare, men säkert ganska kexig.
Köp en RRD och var glad. -
Jag som gillar mistral, (kör även rrd tt-l) måste flika in med att jokern oxå kommer i ltd etd 5,7kg och 6,1kg så det så
Logga in för att svara.