Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mistral SLE AVS?
-
Mistral SLE AVS?
Publicerad av marcus-l på 17 februari, 2000 vid 22:28Är det någon som har någon erfarenhet av denna bräda? Vilka segelstorlekar funkar bäst, planing…ALLT!
Positivt eller negativt!erra svarade 24 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Ojojojojoj, den tycker jag är jätte dålig. Oj vad dålig jag tycker den är.
Köp inte den, nä fy tusan. Usch luktar illa gör den också!
Bläääääää. Nä nu spyr jag. -
Finns det nån mer än jhilllde som vill påstå något? he, he….
-
Den är ganska bra om det blåser i, rolig att segla, iof ganska svårseglad, men över 9.0 är alldeles för liten om man väger typ 75kg…jag tror man måste ha Rappe-stilen för att gå bra med den…
-
Jag väger själv mellan 70-75 kg o har surfat en hel del men inte
ren race, kan man köra ner till 7.0 o ha ett 8.3 som största segel eller bör man satsa på en annan bräda?
Har du kört den själv eller har du bara hört av andra? Vet du nån som har den eller har kört mycket med den så ge mig gärnahans nummer för vidare info!
Är den kass i låga vindar men bra då det blåser på o man kan köra mycket överrigggad eller …
Sorry, att jag inte riktigt hängde med på ditt mess men jag är mkt tacksam för svar!!! -
Jag testade min kompis AVS, har kört den några gånger och jämfört med min RRD 280. Jag testade med 9.3, inte bra om man har dåligt tryck, har man däremot tryck i riggen går den riktigt hyfsat. Men efter att jag hade kört ifrån han i lättvind med 9.5 blev han “putt” och köpte en likadan Avantrace. Jag tror man måste ha väldigt stor fena på den. Till mindre segel typ 8.5 funkar den nog riktigt bra men som sagt man måste ha tryck!!!
Logga in för att svara.