Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Syncro ?

• Mistral Syncro ?

Publicerad av emilh på 28 oktober, 2004 vid 16:56

Tjena

Jag är i köpa nytt tankar. Mindre grejer. Har länge funderat på 100 liters freestyle osv men hört att frestyle inte ska gå speciellt snabbt. Jag älskar fart, men kommer ändå kanske vilja köra lite freestyle. Nu har jag kollat in Mistral Syncro på mistral’s hemsida, och den verkar helt perfekt för mig ! Bra manöverbarhet, och lite av varje, d.v.s. speed, freestyle, våg. Men tyvärr så kostar ju sprillans nytt för mkt…så jag undrar nu om det finns ngn liknande bräda som har ungefär samma egenskaper fast något års tidigare modell? Som går rätt fort och är rolig att segla både på plattvatten och i lite vågor, med vågor menar jag kanske max 2 m.

Tacksam för svar och åsikter

// E cool.gif

jeppo_f svarade 20 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • jonasp

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 17:00

Förra årets syncro kanske??
    Sen finns ju hela lreestylewave grejen. Blir nog en sån för mig nästa gång det beger sig. (ska köpa kite före.)

• emilh

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 20:37

Svar till:

Förra årets syncro kanske??
    Sen finns ju hela lreestylewave grejen. Blir nog en sån för mig nästa gång det beger sig. (ska köpa kite före.)

[/ QUOTE ]

Nej freestyle wave blir nog inte bra. Verkar för övrigt svårt att hitta begagnade syncro’s… confused.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    28 oktober, 2004 vid 20:39

Carl, jag tror du kommer bli skitnöjd om du får tag i din skatt..moahahahaha

• anonym-anvandare

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 08:51

Hej!
    Om du är intresserad får du gärna köpa min Mistral Shift 104 liter, 256 cm, 61,5 cm, 2003. Tror inte formen är radikalt ändrad mellan dessa modeller (Shift/Syncro). Brädan är endast använd i år och då ca 10 ggr, den är i nyskick och har inga repor eller skador på varken bräda eller fena.
    Med följer en ny (väl passande) Simmer boardbag.
    Pris 4500:- med boardbag och fena.
    Säljes pga flytt.

Mvh Jonas Andersson
    070/631 78 02

• jeppo_f

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 09:02

Shiften är ju en bra allroundbräda, jag åker själv runt på en 99-liters från 02. Fungerar bra både som freestyle och lättvindsvågis. Vill du däremot åka riktigt fort ska du kanske köpa något annat, den är rätt svår att pressa upp i några högre hastigheter. Nu har jag bara kört den med freestyle- och vågfenor, men skillnaden mot en riktig slalomfena borde inte vara så stor.

Det är ju en JP Super-X till salu på säljes, kan det vara nått? Iofs 110 liter, det kanske är för mycket?

/jeppe

• emilh

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 10:46

Svar till:

Shiften är ju en bra allroundbräda, jag åker själv runt på en 99-liters från 02. Fungerar bra både som freestyle och lättvindsvågis. Vill du däremot åka riktigt fort ska du kanske köpa något annat, den är rätt svår att pressa upp i några högre hastigheter. Nu har jag bara kört den med freestyle- och vågfenor, men skillnaden mot en riktig slalomfena borde inte vara så stor.

Det är ju en JP Super-X till salu på säljes, kan det vara nått? Iofs 110 liter, det kanske är för mycket?

/jeppe

[/ QUOTE ]

Nja lite mkt. Men vad menar du men ”riktigt fort” kommer shiften upp i 30 knop?

• nordgren

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 11:35

Jag har också två polare som kör shift, säger att dom inte är så snabba men väldigt trevliga annars. Svänger fint och är livliga.
    Men sen å andra sidan, säg någon vågorienterad bräda som är väldigt snabb.

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    29 oktober, 2004 vid 11:35

men carl!
    skall du köra så fort så skaffa dej en Slalom istället.
    inte ofta man bränner upp till 30knopp när du skall göra lite freestyle smirk.gif
    inte heller när du laddar för ett hopp på vågorna.

skulle tippa på att man ligger runt 15-20knopp vanligtvis.

rätta mej om jag e ute o cyklar.

• emilh

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 11:42

Svar till:

men carl!
    skall du köra så fort så skaffa dej en Slalom istället.
    inte ofta man bränner upp till 30knopp när du skall göra lite freestyle smirk.gif
    inte heller när du laddar för ett hopp på vågorna.

skulle tippa på att man ligger runt 15-20knopp vanligtvis.

rätta mej om jag e ute o cyklar.

[/ QUOTE ]

Men Leonardo, jag ska inte ha ngn slalom, tror ja inte iaf. Vill ha en bräda som jag kan hoppa med till himlen, trixa lite, köra i mkt vind och från plattvatten till en del vågor men fortfarande behålla bra gas !! smirk.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    29 oktober, 2004 vid 11:48

wink.gif gött o höra carl.

• surfen

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 11:59

Söker du fart och kontroll, leta efter en Mistral Switch finns i 87, 97 och 107 liter. Dom är åt freeride hållet mistral kallar dom för freemove 30 knop inga problem men passare för att ladda på ett hopp i 30 knop. Sen när vågorna växer så sätt på en wavefena för att få ner farten och den går riktigt bra i vågorna, går även att flytta stropparna åt mitten så den blir ändå mera åt wave hållet. Den gick ur tiden 02-03 men går att få tag på i Tyskland, tror även at SP har några på lager som dom nyligen fick hem. I USA går dom visst att köpa än med priser på 12-13000kr+ frakt tongue.gif. Tyskarna säljer dom för 3500-4200kr wink.gif.

• endy

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 12:17

Kanske en Naish Playmate skulle funka för dina behov, beror lite på hur mycket du väger.
    Jag 86kg har kört den som freestyle i år och den har funkat super i platt platt upp till lite vågor 0,5-1,5 mtr klart inte som en vågis men ska du få med det får du ta avkall på något annat.
    Funkar faktiskt bra från 4,5 upp till 6,2, jag upplever den som snabb emot andra freestyle brädor jag provat, den carvar med riktigt bra bett i svängen.
    Finns för provsegling!
    Jag tror du får ge vika på någon ledd för inga freestyle brädor är speciellt supersnabba och funkar i större vågor heller….i annat fall är det freewave som gäller.

Kika på säljes på min sida nedan

• emilh

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 17:43

Jaja. Vill avsolut inte att det ska vara renodlad freestyle, inte wave, och inte speed heller. Syncron verkar vara jävligt allround fast jag vettifan. Någon som har testat den?

• jonasp

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 18:00

Vad ska du köra för segel på den då? Påverkar ju en hel del det med och även där är det ju stor skillnad på vilka som är snabba och vilka som är lättmanövrerade.
    Vill du ha något riktigt billigt kan faktiskt mistral flow vara något för dig men den börjar väl gå ur tiden lite. Fanns en på säljes för ett tag sen.

• emilh

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 18:18

Svar till:

Vad ska du köra för segel på den då? Påverkar ju en hel del det med och även där är det ju stor skillnad på vilka som är snabba och vilka som är lättmanövrerade.
    Vill du ha något riktigt billigt kan faktiskt mistral flow vara något för dig men den börjar väl gå ur tiden lite. Fanns en på säljes för ett tag sen.

[/ QUOTE ]

Ja, jag tänkte som så här, att jag köper en bräda. Som jag kan ha när det brallar och alla andra är ute…för med de grejerna jag har nu planar jag varranan dag på sommaren. Och ett segel på typ 5,7, till att börja med + 430 mast. grin.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Syncro ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.