Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Syncro ?

• anonym-anvandare

Medlem
    1 november, 2004 vid 08:20

…känner igen en hel del av EmilH i mig själv… startade en tidigare tråd där Mistral Screamer diskuterades, fick där också rekommendation att titta på Syncron… Är själv inte ännu freestyletrickare, utan främst bränna-järnet… så givetvis skulle 30-knopsgränsen vara en fin skalp… 😉
    Så, finns det flera som har erfarenhet av Syncro vs Screamer? Om Syncron är näst intill lika snabb som Screamern, och dessutom mera freestylevänlig så kan jag säkert övertalas… det var också nån som nämnde Fanatic triple-x, skillnader, rekommendationer? Behöver all hjälp jag kan få…

Var ut o åkte öppen båt i helgen (15 lager paltor på, hur f-n kan ni surfa nu ?!? (dock gnagde det rejält i surftarmen när vinden började ta i) Knopmätarn stod på 30, sade åt damen: ”tänk dig att surfa i den här farten”… fick bara ett konstigt icke-förstående (mellan raderna: du har problem med hjärnan) leende till svar… 😉

• jeppo_f

Medlem
    1 november, 2004 vid 14:13

Jag har pressat upp min shift i 28 knop, men då har man inte särskilt mycket kontroll, och det var ingen behaglig upplevelse. Bredden kombinerat med en vågfena gjorde den mycket orolig, och det var svårt att behålla den på vattnet.
    Nu körde jag med stropparna nära mitten på brädan, så det påverkade nog ganska mycket. Med bättre fena och bättre placerade stroppar är nog inte 30 knop omöjligt.

/jeppe

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Syncro ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.