Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Syncro 81.

• Mistral Syncro 81.

Publicerad av Oregistrerad på 2 augusti, 2006 vid 20:37

Jag vet att en del på det här forumet får utslag och börjar kräkas när dom hör talas om Mistral. Ni bör nog sluta läsa nu.

Är det någon av er andra som har erfarenhet av tidigare nämda bräda?

Jag väger knappt 80 och letar efter en bräda som passar perfekt med 5,0, kan bära 5,7 och där det går att överleva med 4,2.
    Seglar tyvärr oftare där det inte är vågor än där det är vågor.

Nu har jag snubblat över en Syncro från 05. Skall jag sparka på den och leta vidare och i så fall efter vad?

Plånboken är inte intresserad av 06 än på ett tag.

basse svarade 18 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • oscar

Medlem
    3 augusti, 2006 vid 07:05

Alla jag hört testa denna bräda är lyriska, speciellt Boards! Jag var SÅ nära att köpa en själv men de var slutsålda överallt och skulle få vänta 2 månader. Det som ska vara bra med den jämfört med andra stubbies är att den har mer V i aktern och därför går bättre rakt fram dvs mer grepp. Köp!

• hstrom

Medlem
    3 augusti, 2006 vid 07:52

Har kört den i tre timmar… körde den med 4,7 både på platt och i lite småvågor… Gillade den skarpt!

/Jonas

• basse

Medlem
    3 augusti, 2006 vid 08:17

Tror det är en riktigt bra bräda. Orkar du vänta så släpper jag en RWW 83’a i sept när mina nya brädor kommer. Jag kan varmt rekommendera RWW83’an. Det är ganska mycket freestyle i den och det uppskattar jag då jag kört den ganska mycket på plattvatten också. Dessutom är det kul att kunna dra på en vulcan, spock eller grubby när man är ute i vågorna eller när det (som det ganska ofta är) lite sämre vågor men du vill inte gå upp på freestyleplankan!

Pris och skick blir väl kanske avgörande när man skall välja mellan dessa två tror jag.

• _frippe_

Medlem
    3 augusti, 2006 vid 09:38

Jag stjäl denna tråd en kort stund och ställer en direkt fråga till Basse om RWW 83:an. Vilka segelstorlekar tycker du funkar OK på den?

• basse

Medlem
    3 augusti, 2006 vid 09:53

Jag drar ett personligt till dig så slipper de ha den diskussionen i denna tråden… Kommer strax!

• Oregistrerad

Gäst
    3 augusti, 2006 vid 19:53

Korkad fråga men RWW är alltså en JP RWW då eller?

• basse

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 06:18

Ja det stämmer! Lite oklart från min sida kanske.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Syncro 81.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.