Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Mitt andra hem….
-
Nu Micke har jag gått en snabbkurs i data.
Hört att du skaffat dig en fiskebåt vid namn Beast.
Man får passa sig i sommar så man inte hamnar i trålen.
:-))))) -
Tackar för ett utomordentligt bra tips, det löste två problem för mig i ett stycke så att säga, så det var guld värt. Kände inte till att det fanns säkringshållare för 35mm2 kabel, och framförallt inte med skruvfattning.
Så nu är jag på väg till Biltema……… -
Du har väl redan hamnat i den…..? Det är iallfall vad jag lagt märke till eftersom du alltid ligger bakom!!
-
Skall bara fixa hans cockies för han kan inte logga in på konfen. (jo så här som jag är inne nu)
Han har XP så jag måste nog styra om den lite.
tror att den bara skall ställa så den aceptera cockies.
Men visst blev du paff.
Kenneth -
Hur många jevla id:n gömmer du dig bakom…
Split personality… I like it..
*kul har jag iaf*
Keep it up
-
Tja Pher!
getwet69 är Micke, getfast är Robban. Två kompisar som seglar mycket ihop, sen har vi då förstås Kenneth också…….ibland Carbone, ibland anonym, ibland vet i fan var man har den lille smålänningen….ibland JP Chennet, ett trevligt Shiraz vin, kallas även Jävligt Packad Chennet internt….kärt barn har många namn som sagt var…han har ett par till men jag ska för hans egen skull inte dra dom här…..
Har nu varit och innhandlat säkringen på Biltema och även monterat den, kalas bra blev det och jag får återigen tacka dig så hemskt mycket för tipset. I morgon bär det av till Torö eller Fituna så får vi se vad det blir av det hela, bra vind (tveksamt) så är det surf på menyn, annars ska väl jag torrkitea lite.
getwet69 -
Hallå där JP chennet!
Kan inte låta bli (att få reta dig är som du vet det bästa
som finns, du vet ju hur det är…hehe!) att meddela dig en verkligt bra att ha sak för kommande sommar!!
Hittat i kvalitetskatalogen Biltema två böcker som borde vara i ditt intresse.
Först vill jag presentera artikel nummer 73-591, Handbok för husvagnsägare: Beskriver service rep. mm. på moderna husvagnar, där sprack det förvisso, moderna!En rephandbok finns även för din dragbil, artikel nummer 73-5201. Reparationshandbok Briggs&Stratton. Handbok för mindre bensinmotorer, tex Chrysler, gräsklippare och jordfräsar!!!
getwet69
-
Här sitter en djävligt packad JP Chenet.
Fan sprängde mina 20 tums basar idag. Sol varmt så jag lade på Red Hot på högsta volym. Slöt ögonen och skulle njuta när det small till. Red hot utan bas. Ringde jamo Danmark dom skulle ha 1600 st för det elementet. Åkte runt och jagade.
Så nu har jag nya högtalare, sitter nu och njuter till Red HOT med Bas.
Tänkte på en sak. Fan Chevan har du haft i 25 år nu.
Klart du kör två resor om året.
S-Holm Öland och sen hem.
Hundra mil om året. Så den håller nog en 25 år till.
Kul var när den stod mitt i vårt bostadrättsområde efter en fest. Undrar fortfarande vem som körde hem.
JP.Chenet.
(som längtar efter alla surfkompisar även om dom kommer från S_holm och seglar feskebåt) -
Fan Kenneth, när du skriver så där får man liksom en liten tår i ögat….mycket tokigt och roligt har hänt!
Men du, Chevan var i Italien och Frankrike för två år sedan och det ligger inte på Öland va? Och nu i sommar ska den till Sardinien….
Har haft den sedan 1983, kört 17 000mil, vilket borde bli sisådär en 34000-35000liter bensin. Rea!
Har förresten en ny motor nu stående i källaren, inte för att det behövs bytas men det vore kul. En 350 maskin (5.7L) på en liten bit över 300hk och ett vridmoment på ca 580NM. Det skulle vara kul!!!
Ett annat alternativ är att lägga den i båten, men det är tveksamt om jag ska ha kvar den så länge till nu när jag skaffat en Beast!!
getwet69 -
Lite trött på den nu…..samtal från marinverkstaden som servar drevet, det behövs bytas lite prylar….runt
30 000kr….
getwet69 -
Tjenis! Detta är före detta Judo-Freddan som talar. Jag är tillbaka i etern men nu under annat namn. Byggstrejken är över!
Börjar bli lite kallare och blåsigare nu. Vårat kära gamla ämne om hur man ska navigera för att bo så flådigt och bekvämt som möjligt i sitt åk är alltså mer aktuellt än någonsin.. Shoot Getwet!
-
Welcome back compadre!!!!
Nyss hemkommen från en fantastisk fyra dagars på Fårö med otroligt mycket vind och vågor…..förutom idag måndag.Ritar några fler rader annan dag, kudden skriker!!!!
-
Det känns iof rätt konstigt att stå med ena foten framme vid masten och den andra på en av fotstropparna vid upphal men bara man vant sig så funkar det utmärkt. Det är också förvånansvärt stabilt väl uppe. MEN det man inte får göra är att belasta hälar eller tår i inledningskedet för då VIPS så ställer sig brädan på högkant i längsaxeln. Min tanke var ju att slippa Ubaldi-Formulans usla friktion vid planingströskeln och snabbt komma iväg. Men med den riggen så går brädan djup så det blev + – “0” DÄREMOT Det brutala mastfotstrycket gör att brädan fullkomligt slashar vågor (+92kg) på ett sätt som jag aldrig upplevt förut. Vidare är det en enorm känsla att surfa med det draget på en bräda som liksom skär i vattnet i jämförlse med en Formula. Har f.n muskelsträckning under bägge armar och helt väck sen 3 dagar (känns som influensa) men snart är det dags att testa vidare. Ska få häst-laser på freda. Mitt personliga speedrekord i grov chop lär ryka, det här är en lika stor sensation som när man första gången ställde sig på en Forumla för några år sen.
Nästa gång du besöker en järnvägsstation ta med en sele och kroka i ett X2000 som ska dra iväg det är ungefär den känslan.
/Kräldjur.
Logga in för att svara.