Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › MJÖÖÖRN (i helgen)
-
MJÖÖÖRN (i helgen)
Publicerad av anonym-anvandare på 28 januari, 2004 vid 15:22Sett att det verkar vara Mjörn som regerar för snökiting runt Gbg-trakten? Funkar det att köra där nu, borde ju va tillräckligt med is å snö eller? Blir några som drar dit i helgen så fall.
Vore gutt med fler.
eketeket svarade 21 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Vad gör du därhemma gosse?!?! Kom ner till värmen nu, vinden kom ju tillbaks med mig.
-
Vi åker upp 3 pers till Mjörn i morgon förmiddag (Fredag 30/1) från göteborg, och kommer att köra hela dagen om vinden funkar. Borde ligga gott med snö på isen nu… Kul om vi blir ett gäng…
/Johan
-
Det verkar som om det ska börja blåsa på eftermiddagen imorgon men varför dra så långt bort som till Mjörn? Duger inte Delsjön lr nåt? Jag har inte provat delsjön men den ser ok ut och jag måste sticka från jobbet så jag har inte tid att dra så långt + att med lite moln så borde man kunna hålla på längre i ljuset av stan.
nic
-
Ville ha lite större yta att köra på, lite kass att kryssa mellan träden ute i fiskebäck… Har också sett att det ser lite svagt ut på förmiddagen så det kanske är bättre vind här närmare kusten. Har aldrig kört på delsjön, vet du hur vinden kommer åt där?
/Johan
tel:0704801473
-
Jag var där och kika idag. Vinden kommer åt hyfsat tror jag. Jämförde med onsala mätaren och man kan kanske räkna bort 1-2 sekundmeter från den och eftersom det ser ut som om det ska blåsa på imorgon vid 1600 kan det bli perfekt för delsjön. Fast som sagt jag har inte provat än.
nic
-
Ok. Sticker ut runt 11. Testar nog Delsjön. Får se hur länge vi orkar. Slå en signal om du vill ha vind-info…
-
Jag tror du e ute i ogjort väder
kl 11… men jag ringer å hör med dig senare…
nic
-
Jag bor precis vid mjörn….
Vart skall ni köra?????
Vi tänkte köra i ef om vinden tillåter….. -
ja e inte alltför långt borta att komma iväg på riktigt snart.. några veckor kvar sen blir det förmodligen värme istf konstigt vitt på marken.
-
imorrn blir det av. det finns ingen som råkar ha en sele att ev låna ut? min e på vift i hufvudstaden.
-
Vet ni om isen håller på Mjörn eller?? Vilket ställe e bäst i så fall? Tänkte dra dit imon(Lördag)!
-
Ang hållfasthet av isen: Mjörn bör inte vara några problem men Delsjön är ju reglerad (VA-verket) och kan vara lömsk.
Take care/
Johan -
nån som har nån uppdaterad prognos från mjörn idag? nån i närheten. vi drar om nån timme å hoppas det inte dör framåt eftermiddan.
Logga in för att svara.