Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mjuka brädor?
Taggad: mjuk bräda, naish, thorn
-
Mjuka brädor?
Publicerad av anna-2 på 24 maj, 2012 vid 10:59Hejsan, jag har en sjyrre Naish Thorn FC 2009 (eller 2010?) som det inte är något fel på, men den är verkligen stenhård.
Vilka twintips är det som är lite mjukare?
kalle07 svarade 12 år, 5 månader sedan 18 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
viktor77
Gäst24 maj, 2012 vid 11:12Testade en Navis Bolt nyligen och den var riktigt skönt mjuk.
-
Denna är mjuk och mycket tålig (grindbase). Skitskön, och om man senare vill köra med bindningar funkar den utmärkt med det med!
http://nocomply.se/product.php?id_product=310 -
Gissar att FC står för “Full Carbon”. Gissar att det är en anledning till att den är så styv också…
-
Japp, FC är duktigt hård. I stort sett alla brädor är mjukare än den. Den tog knäcken på mitt knä.
-
Nobiles T5a är skön och en mjukare bräda utan att bli för mjuk:)
-
Virena;689522 wrote:Nobiles T5a är skön och en mjukare bräda utan att bli för mjuk:)
+1 på den!
Jag hade killvarianten förut men det finns eller fanns i alla fall tidigare en T5 tjejbräda som jag gissar är ännu mjukare. Frågan är ju iofs hur mjuk bräda som behövs om det är ett kolfiberspett som är referens idag… -
jakobb;689575 wrote:LF DLX! Nä skoja bara. den är stenhård.
skulle ju inte kalla den stenhård, men hårdare än många andra… den är ju gjord för att edgas hårdare med bindningar och svarar då mer än de mjukare… (tex Influence eller LFX)
-
Hbgkitare;689543 wrote:Underground FLX är sjukt mjuk/flexig och riktigt skön!
Håller med!
-
Testa en Tablas Evil Twin! Tycker synd om alla som inte har upptäckt denna brillianta bräda! 🙂
Logga in för att svara.