Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Moahahahaha…

• corner

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 08:13

Låter bra, jag kommer nog upp redan på torsdag så på fredag är jag nog på om jag får tag i någon bil och det blåser.

• niklasmagnus

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 08:29

Finns det nå bra ställen att åka på i Skellefteå?
    Här i luleå blir det lite fel med nordlig vind.

• kleverboi

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 08:47

Alltså… Nordlig är svår men…
    Jag tror att det skall gå i Bureå, men det är ju risk för badare där tyvärr + att jag aldrig vart där så det kanske är bara kasst hursomhelst.

Storhamn borde funka VNV-N men det är inte den största stranden direkt….

Problemet är att de finaste stränderna funkar bara från NO-S tyvärr… F_N oxå.

Jag kommer nog att prova leta mig ut till storhamn efter jobbet, fast jag hoppas innerligt på lite vridning mot ost för då funkar ju det mesta mycket bättre.

Inget i Umeå som funkar då?

• corner

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:05

Nä här i umeå funkar inte nått på nord tyvärr.
    Men bure borde nog funka, ser ju ut som dom har en bad vik som ligger i nord om man kollar på kartan.

• kleverboi

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:12

Japp… Fast den ligger längst in i viken (enligt hörsägen) så den är ONO men den kan ju funka bra ändå.
    Uppstoppet eller ”DanielSten” kallas det
    Har ringt runt till alla burebor jag känner och stranden är rätt liten 200 meter bred bara men långgrunt är det i alla fall.

Ingen som varit på stranden i bjuröklubb? Det finns en på insidan med lite sideshore på nordlig enligt kartan. Det kan ju dock vara sten alltihopa därute.

• corner

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:37

Finns det någon vindmätare i skellefteå som man kan ringa eller kolla på nätet?

• kleverboi

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 10:07

http://www.balderskolan.se/vader/

Dock är den mitt i stan…

• corner

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 10:26

Lill-Snäckhamnen kan nog vara nått i NV men det är dock lite smalt, men finns det nått annat ställe för NO så är det ju ok för det ser ju ut som att det ska vara N-NO i helgen förutom på söndag.

• kleverboi

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 11:00

Lillsnäck är riktigt smalt.
    Ingenstans att rigga alls.
    + att berget tornar upp sig precis bakom så det blir konstiga vindar.
    Den spotten är däremot en riktigt bra vågsurfspot när det har blåst en stund.

• corner

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 11:13

Ok, du verkar ha bättre koll på spotsen runt skellefteå än mig, får bara hoppas på bra vindar så löser nog resten sig.

• hengo

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 11:42

funkar ju inte är ju nord…

corner, är du inte på å dra till holmön nån dag? jag har gjort illa mig i armen så kanske måste vila några dar till men sen!!! holm´ön alltså, om det blåser nord dvs..

• kleverboi

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 12:10

aha… Holmön såg ju ok ut på kartan i alla fall.
    Är det bra strand där eller?

• corner

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 12:23

Ja om det blåser nord efter helgen så är jag med, men ska som sagt upp till sekllefteå i morron, dock hoppas jag att vinden ska vända så vi kan fara till lillis efter helgen. smile.gif

• kleverboi

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 14:48

Jag checkar Bureå… verkar vara den enda med möjlighet på nord… Återkommer med rapport om hur det var där.
    Simma lugnt!

• corner

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 18:29

Hur gick det? Hittade du någon grym spot i bure??

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA