Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Mobba Klangen?
-
Mobba Klangen?
Publicerad av jester på 11 september, 2008 vid 20:26Vad tycker ni? Skall vi köra alla mot Klangen ett tag eller?
badjanne svarade 16 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Klang for President!
Hur vågar man skriva nåt sånt här om man bor norr om åsen!?
-
Hahahaha… “fair-vote”… men självklart… bring em on… jag förstår ju ändå inte hälften av vad ni säger :p … men jag skall göra mitt bästa.
Tänk nu på att jag sitter i sekreteriatet imorgon… och så här kommer det låta vid inrapporteringen:
– “Jeppe S-491 24.8 knop”
– “Henrik S-414 24.8 knop”
– “Glenn S-RödGul”, Jättesnabb”:santa:
-
Den gubben går inte… Jag har fått i uppdrag av Tobhed o övervaka gröngölingarna i sekretariatet…
Och det är du som pratar danska inte vi. Alla vet ju att jag snackar riks-svenska.
-
@Jester 499106 wrote:
Den gubben går inte… Jag har fått i uppdrag av Tobhed o övervaka gröngölingarna i sekretariatet…
Och det är du som pratar danska inte vi. Alla vet ju att jag snackar riks-svenska.
Innan ni kommer till Klagan bör ni studera denna emminenta ordbok noga:
http://www.klangfix.se/ordlista.htm#ordlistaUttdrag från bokstaven J som i Jesper
J
java ivaj jaga på flykten
jidd, jidden, jiddorna get ,geten, getterna
jiddor bråk
jisvassi (betoningen på andra stavelsen) livlig, hastig, snabb, troligen av tyskans Geschwindig = hastig
jiva ljuga
jonked något varmare än ljummigt
jor jord
jorlytta lyfta något från marken, i uttrycket: Du majtar ente jorlytta den. = Du orkar inte lyfta den från marken.
jorslan nedsmutsad med jord
junka värma, junka kjelen värma kaffekannan
juta si gifta sig
jylta (kanske borde stavas gylta) feminin gris, dvs motsatsen till galt
järe gärdsgård
jö skälla
Logga in för att svara.