Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mobilen som GPS

• Mobilen som GPS

Publicerad av wibair på 8 juli, 2012 vid 20:06

Hallå på er!
    När man ändå har lagt massa pengar på en häftig mobil vill man ju surfa med den. Hur funkar det att mäta fart och så med en sådan jämfört med en “riktigt GPS”. Kan den vara lika exakt?

Aquario svarade 12 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oscarlj

Medlem
    8 juli, 2012 vid 20:16

Tror definitivt du kan få ut minst lika bra exakthet som med en “riktig GPS”.

• Aquario

Medlem
    8 juli, 2012 vid 23:04

Jag använder en app som heter Sportypal och väljer surfing som aktivitet. Fungerar bra men hur exact kan nog diskuteras.
    http://sportypal.com

• seve1000

Medlem
    9 juli, 2012 vid 04:42
    WibAir;692734 wrote:
    Hallå på er!
    När man ändå har lagt massa pengar på en häftig mobil vill man ju surfa med den. Hur funkar det att mäta fart och så med en sådan jämfört med en “riktigt GPS”. Kan den vara lika exakt?

Aquapack läcker ibland. GT31 klarar det, dyr mobil icke?!

• davven

Medlem
    9 juli, 2012 vid 08:36

Skippa det, jag labbade med det för några år sedan och hade mobilen i en aqua pack.
    Det gick åt pipan, det är lätt och få i fukt i den. Kolla om du kan få tag på en beggad GT-31
    eller beställ en från storage depot i england, så kan du vara med och posta på gps speedsurfing.

Mycket roligare och kunna följa sina framsteg alltefter tiden går, vilka prylar man kör med osv när man sätter rekord.

• Aquario

Medlem
    9 juli, 2012 vid 16:27
    Seve1000;692742 wrote:
    Aquapack läcker ibland. GT31 klarar det, dyr mobil icke?!

Använd inte Aquapack som armband, rev hål på min vid första turen.
    Men Overboards påse under dräkten har fungerat i flera år för mig.
    Det medföljer en liten kiselpåse som suger upp kondens.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mobilen som GPS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.