-
modda bussen med kameraplattform
Jag funderar på att modda den snart inköpta folkabussen.
inredningen är inga problem eftersom det enda syftet är att ha en sovplats och transport.Vad jag behöver ha hjälp med (av er som jag ahr märkt verkar vara jävligt tajta på det här med bussmodd) är en liten fixide jag har kommit på.
Jag har börjat filma en hel del och har bestämt att som projektarbete (obligatoriskt på gymnasiet, gamla specialarbetet, studentarbetet) ska jag göra en surffilm.
Jag går bild och form inriktning Foto med vissa delar rörlig bild och det ställs alltså rätt höga krav på konstnärligheten med kameravinklar och grejer. nog om detta. nu till själva moddet.Jag tänkte att för att kunna få shyssta bilder ifrån stranden skulle man kanske kunna filma från taket på bussen.
Det känns inte som att en gammal folkabuss pallar att man står på bara taket när man väger runt 80-85 plus kamerautrustning. Eller gör den det? nån som vet?Iden jag har funderat på är att bygga nån typ av löstagbar plattform bak.
Jag minns inte betckningen på bussen (t2 och allt vad dom heter) i huvet men det är den runda modellen fast utan “stringen” där fram.
Hur hög belastning kan dropplisten tänkas klara av.
Jag funderar nämligen om man kan göra det så enkelt för sej att man kan bygga den ovanpå ett par kraftigare takräcken (eller kanske 4 stycken för att sprida belastningen).
Jag menar det finns ju folk som har utrustning i liknande viktklass ovanpå taket.Eller kan man bli tvungen att göra nån megamaffig konstruktion med avlastningar ner i bottenplattan (eller ramverket eller vad det nu ligger där inunder) och doningar.
tacksam för hjälp. Bussen kommer nog inte i bruk före sommarn iallafall, har inte körkort ännu iallafall, men det är sånt här man får roa sej med under denna kallare årstid.
Logga in för att svara.