Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Modell sökes

• skanepaul

Medlem
    30 april, 2008 vid 12:58

Ok!

Ska det vara så jävla svårt att svara på frågan??

• samhansson

Medlem
    30 april, 2008 vid 14:41

hahah, äntligel lite kul

• Kjello

Gäst
    30 april, 2008 vid 16:27

Ursäkta !, men du verkar förstå nada om surf.

”Upp och ner” kan bättre beskrivas med fallskärmshoppning/bungy/basejump eller sovande fladdermus/politiker, mm.

”I vindens våld” passar ”dåligt” med surf, ”där allt är frivilligt”. Bättre fota ensönderblåst vindsnurra.

”….. till en framtida portfolio”, (perverst); Vi surfar bara, inte för att bli upptäckta av modellagentur.

• rimsson

Medlem
    30 april, 2008 vid 16:46

jag har lite ideer !!!
    ”I vindens våld” – kort på Sam när han kör speed, han brukar ofta vara extremt våldsam…
    ”Upp o ner” Vilken bild som helst, bara redigera i Paint o vända bilden upp o ner…
    …det var så lite så!

• mio

Medlem
    30 april, 2008 vid 18:38

@SkånePaul 462107 wrote:

Ok!

Ska det vara så jävla svårt att svara på frågan??

ok här kommer svaret..

five season har sina EGNA DRAKAR som görs av en viss christoffer landgren.

han syr dom i sitt garage, på gräsmattan,tom på stranden gå in och kolla på redtube .com så får du se själv.

Hoppas du e nöjd med detta.
    ps lyssna på killen som heter kjello(vi surfar bara för att hamna i tidningen inget annat)

häls skåne.mvh hälsningar rågelund local.

• Kjello

Gäst
    30 april, 2008 vid 19:16
    mio;462155 wrote:
    ok här kommer svaret..

han syr dom i sitt garage, på gräsmattan,tom på stranden gå in och kolla på redtube .com så får du se själv.

ps lyssna på killen som heter kjello(vi surfar bara för att hamna i tidningen inget annat)

Tackar ”mio” för det.
    och Skånepaul, jag köpte din Advance Cobra 9,4, den hade jag jättekul med.
    Då vet du vem jag är, numera funkar bussgods nycket snabbare än då.

• martent

Medlem
    30 april, 2008 vid 19:44

@mio 462155 wrote:

ok här kommer svaret..

Fan jag gick på den trodde det var någon som gjorde egna kites! Men redtube var något helt annat!

• Kjello

Gäst
    30 april, 2008 vid 20:03

aähh-gurgl-spyyy fy fan va äckligt ”redtube.com” vad är detta, kan ”mio”” inte klistra in raka tråden,
    och bara shit-träffar på google, ?!
    Säkert Avsiktlig ”hacksite” ! ha-ru skannat klart ?, jag har inget du vill ha i min dator !.

Ville gärna veta om kites¨en, men det är tydligen topphemligt.

Shit-drakar som ingen någonsin kommer att lida av. MEN …Faan stäng av.

• holmabolma

Medlem
    30 april, 2008 vid 20:44

men hallå!!! hur svårt är det att se snygg ut i en våtdräkt… :confused2:
    ska man shorts? borde man vara topless?

• skanepaul

Medlem
    1 maj, 2008 vid 09:27

@MårtenT 462159 wrote:

Fan jag gick på den trodde det var någon som gjorde egna kites! Men redtube var något helt annat!

Om du var ärlig där, så var det jävligt kul!! 🙂

Tack för svaret Mio.

• haara

Medlem
    1 maj, 2008 vid 13:05
    Kjello;462132 wrote:
    Ursäkta !, men du verkar förstå nada om surf.

”Upp och ner” kan bättre beskrivas med fallskärmshoppning/bungy/basejump eller sovande fladdermus/politiker, mm.

”I vindens våld” passar ”dåligt” med surf, ”där allt är frivilligt”. Bättre fota ensönderblåst vindsnurra.

”….. till en framtida portfolio”, (perverst); Vi surfar bara, inte för att bli upptäckta av modellagentur.

Tack för de värmande orden…..

Har dock lite kommentarer till ditt oerhört hjälpfulla inlägg:

1. Visst, du har rätt jag kan inte mycket om surfing, det var bland annat därför jag funderade på detta som ett alternativ till motiv.

2. Visst, finns massa annat som kanske symboliserar vissa av meningarna bättre, men jag hade inte lust att lägga ut tusentals kronor för att hoppa fallskärm tillräckligt många gånger för att ”ha lär mig tillräckligt” för att få ta med egen kamera och fotografera i luften (känns ju lite antiklimax att fotografera en fallskärmshoppare 20 meter över marken…)

3. Jag visste att jag skulle få svårt att hitta surfare/kitare att fotografera, men jag hittade detta forum, och tog hjälp av det…
    Jag tror att det för mig hade varit lika lätt att hitta sovande fladdermöss i Göteborg, men dem kan man ju inte kontakta via internet.

4. Visst man ”hanterar vindens kraft” när man surfar/kitear, men å andra sidan kan t.ex. flygplan, som liksom är byggda för att flyga (snabbt, långt och) säker i luften, vara väldigt utlämnade åt turbulens eller luftgropar…
    Allt vi gör är risktaganden, och om vi ”leker” med naturens krafter måste vi inse att om moder natur vill spela oss ett spratt så är vi rätt chanslösa.

5. Vad är det som är perverst med en portfolio?
    Och vad jag för övrigt menade med den kommentaren var att JAG eventuellt kunde komma att använda en lyckad bild för att visa upp mina kunskaper som fotograf, inte att MODELLEN skulle använda fotot i en egen portfolio, vilket dock för min del skulle vara kul om det hände, men ändå…

Till sist vill jag avsluta med ett citat från en Lindemandialog:

Hasse: Far åt helvete!
    Tage: Det är ert sätt att säga välkommen förstår jag?
    Hasse: Just det.
    Tage: Välkommen själv!
    Hasse: Far åt helvete själv!

• jonaish

Medlem
    1 maj, 2008 vid 13:24

hahahahaa, snacka med palle! han ä fan den grymmaste modellen…
    om man frågar team sportia i ystad 😉

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47003&highlight=paul

• skanepaul

Medlem
    1 maj, 2008 vid 15:14

haha vilket jävla bonnaleende!

Tack för att du lägger upp så fina bilder på mig Jonas… 🙂

• martent

Medlem
    1 maj, 2008 vid 21:41

@SkånePaul 462218 wrote:

Om du var ärlig där, så var det jävligt kul!! 🙂

Tack för svaret Mio.

Jag var helt ärlig det var nog många som gick på det fast det var bara jag som vågar erkänna det!

• above_the_law

Medlem
    2 maj, 2008 vid 07:18

Välkommen till forumvärlden (”Steffoandan”)Haara:wink: !

Mycket bra och välformulerat svar på tal förresten!
    Hade t o m räckt med Lindemandialogen:
    ”Hasse: – Far åt helvete!
    Tage: – Det är ert sätt att säga välkommen förstår jag?
    Hasse: – Just det.
    Tage: – Välkommen själv!
    Hasse: – Far åt helvete själv!”

Tyvärr verkar det som om http://www.surzone.se ibland mest består av ”före detta mobbade barn”, som ska ta igen all skit dom själva utsats för, genom att skriva taskiga och negativt riktade inlägg på ett forum där dom äntligen fått några gelikar (som kan gå in och ge stöd)!!!

Det är bara att ta på sig ”teflonfiltret” och inte bry sig om sarkastiska, negativa och taskiga uttalanden.

MEN, varför inte bara göra som så här:
    1. Kolla vindarna (se väderlänkarna på det här forumet till höger).
    2. Kolla sedan in var det är bäst att kita på: http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp
    3. Åk dit eller skicka ut en ny tråd på forumet om du kan få åka med någon från Göteborg för att fota. Alltid någon som vill dela bensinpengar…
    4. Kolla åkarna på vattnet och tag kontakt med någon åkare som du tycker verkar funka som modell, när han eller hon kommer in.
    5. Framför dina bildidéer för honom/henne. Bestäm ungefär VAR på vattnet du vill ha tricket utfört och gärna VAD du vill att denne åkare ska göra, samt gå igenom lite tecken du kan använda från land för att kommunicera.
    6. Vad gäller trick så tycker jag att Anna Sparre (riktigt duktig & dessutom snygg modell förresten) kom med ett bra förslag: ”Deadman” (= Hoppar höööööögt, hänger upp och ner i selen/chickenloopen med rak kropp och utsträkta ben, samtidigt som man släpper båda händerna från bomen (armarna rakt ut från kroppen, så att siluetten av kroppen ser ut som ett kors på himmelen.) Se: http://www.doomwheels.com/movies/kitesurf/elliot_leboe.php
    OBS! Går givetvis att lägga till en board-off också så blir det ännu mer old school;-)…
    Hur låter det?

ELLER

Kontakta helt enkelt (mail eller telefon) Kiteteam Robsport, Göteborg: http://www.robsport.se

Lycka till mannen:-)!

Haara;462242 wrote:
    Tack för de värmande orden…..

Har dock lite kommentarer till ditt oerhört hjälpfulla inlägg:

1. Visst, du har rätt jag kan inte mycket om surfing, det var bland annat därför jag funderade på detta som ett alternativ till motiv.

2. Visst, finns massa annat som kanske symboliserar vissa av meningarna bättre, men jag hade inte lust att lägga ut tusentals kronor för att hoppa fallskärm tillräckligt många gånger för att ”ha lär mig tillräckligt” för att få ta med egen kamera och fotografera i luften (känns ju lite antiklimax att fotografera en fallskärmshoppare 20 meter över marken…)

3. Jag visste att jag skulle få svårt att hitta surfare/kitare att fotografera, men jag hittade detta forum, och tog hjälp av det…
    Jag tror att det för mig hade varit lika lätt att hitta sovande fladdermöss i Göteborg, men dem kan man ju inte kontakta via internet.

4. Visst man ”hanterar vindens kraft” när man surfar/kitear, men å andra sidan kan t.ex. flygplan, som liksom är byggda för att flyga (snabbt, långt och) säker i luften, vara väldigt utlämnade åt turbulens eller luftgropar…
    Allt vi gör är risktaganden, och om vi ”leker” med naturens krafter måste vi inse att om moder natur vill spela oss ett spratt så är vi rätt chanslösa.

5. Vad är det som är perverst med en portfolio?
    Och vad jag för övrigt menade med den kommentaren var att JAG eventuellt kunde komma att använda en lyckad bild för att visa upp mina kunskaper som fotograf, inte att MODELLEN skulle använda fotot i en egen portfolio, vilket dock för min del skulle vara kul om det hände, men ändå…

Till sist vill jag avsluta med ett citat från en Lindemandialog:

Hasse: Far åt helvete!
    Tage: Det är ert sätt att säga välkommen förstår jag?
    Hasse: Just det.
    Tage: Välkommen själv!
    Hasse: Far åt helvete själv!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Modell sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.