Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Modellhelikopter?

• jonatan

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 11:18

ah.. km/h stod det.. blush.gif

• styret

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 12:53

angående fototorn på haga så ahr funnits tidigare och är på tal just nu igen. jag har haft med min stora 2 meters trappstege någong gång. när man står högst upp på den så får man görfet vinkel! ska börja leta efter en ännu högre.

• svenne

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 08:11
  • nlc

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 08:16

Jäkligt häftigt, men hur tusan får de till så att kameran på modellhelikoptern filmar något vettigt? Kan tänka mig hur uselt det skulle bli om jag stod bakom spakarna :crazy:

• simpa

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 08:27

Riktigt, riktigt häftigt. Kan inte vara lätt att styra en sån där sak och samtidigt få in kameran rätt? På sekvensen med lastbilen när dem åker efter med bilen så ser det ut som att en styr helikoptern och den andra killen styr kameran via en display.

• ola_p

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 08:56

Coolt!

Undrar hur mycket vind en sån där pallar… 🙂

• jester

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 16:47

ubercoolt!!!

Bör ju ha fläktat lite på toppen av skuten, så helt vindstilla verkar maskinen inte kräva…

• kamaaina

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 08:16

Vattenskoter är helt klart det enklaste att få tag på, hade dessutom blivit rätt bra tror jag. Fan, försvaret (vårt eller jänkarnas) måste väl ha spion plan som styrs via radioknotroll eller? Kan de inte “öva” lite på oss?

• ola-h

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 08:49

@adde 251538 wrote:

…men inte heller så lätt att manövrera vid Åsas yttre i 15 m/s VSV?
    /adde

Fast yttre Åsa är iofs antagligen Sverigen mest lättfilmade spot om man bara simmar 30m ut till ön och filmar från den. Borde vara en baggis att packa kameran så den klarar den simturen. Väl ute kan det bli lite stänk, men inte mer än så. Konstigt att ingen filmat från ön, faktiskt. Borde bli grymt intim känsla.

• dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 09:11

Varför inte låta en kamera hänga från en Kite? Som får den stora äran att filma oss vindsurfare! 😀

• jester

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 09:28

Men är ju mycket coolare med en helikopter juh! RC är ju vansinnigt kul (iaf när prylarna fungerar).

• dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 10:56

Ja, såklart. Men en kite funkar ju bevisligen i lite mer vind?

• jonatan

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 11:05

@Ola H. 404839 wrote:

Fast yttre Åsa är iofs antagligen Sverigen mest lättfilmade spot om man bara simmar 30m ut till ön och filmar från den. Borde vara en baggis att packa kameran så den klarar den simturen. Väl ute kan det bli lite stänk, men inte mer än så. Konstigt att ingen filmat från ön, faktiskt. Borde bli grymt intim känsla.

Vågsurfarna brukar ju sitta på ön ibland..

Undrar om det funkar på torsdag morgon. Jag har bara en 100l-bräda för tillfället så lite vind borde ju vara perfekt…

• jester

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 11:06

Problemet är ju att det kan vara lit halvjobbigt o fästa en kamera i draken? Finns ju inga fasta fästpunkter? Sedan måste man ju kunna fjärrstyra kameran om man nu lyckas få fast den… Men ör völ kanske lättare än helikopterlösningen, men man har ju heller inte samma frihet med att styra draken som man har med en helikopter..

• rasmus_w

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 13:21

Det finns en massa linor till draken. Kan man inte knyta fast kameran i några av dem?

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Modellhelikopter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.