Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Möe snack
-
snackade med en foilare i mynningen engång för nått år sen.. han stod o skre k på sin fru som var ute med flysurfer på andra sidan mynningen o viftade o hade sig.. han sa att det var det bästa hänget någonsin.. han hoppade oxå 2 meter ovanför vattnet fett o sånt…
och alla jga träffat är 40+ som åker foil…
säkert konverterade windsurfare
foil é fan skit asså
-
Tror säkert det här e nått för oss alla. Skåningar som utom skånskar. Låt oss lösa alla problem. Vi slipper er, ni slipper oss.
-
Svar till:
snackade med en foilare i mynningen engång för nått år sen.. han stod o skre k på sin fru som var ute med flysurfer på andra sidan mynningen o viftade o hade sig.. han sa att det var det bästa hänget någonsin.. han hoppade oxå 2 meter ovanför vattnet fett o sånt…
foil é fan skit asså[/ QUOTE ]
Aj fan, du har rätt… om du hade satt en LEI i nävarna på snubben hade han säkert:
1. Blivit 15 år yngre *direkt*
2. Slutat gapa på sin fru.
3. Satt feta 20-meters hopp unhooked med 10 kiteloops på raken.Dööööööööööhhhhh.
(Å jag e inte 40 år än på ett bra tag, hoppar betydligt högre än 2 meter och gapar sällan på min Sambo… utom när hon börjar förstås
)
/Kaj(Tech)
-
Svar till:
du är på fel ställe… här har vi kört nästan varje dag.
[/ QUOTE ]
Ja, men inte när jag är där… det är nog dags att jag går till en häxa snart och får denna förbannelse bruten.
Så därför vill jag be om ursäkt till alla i Göteborgstrakten redan nu för den uteblivna vinden kommande helg.
-
förstår fortfaradne inte varför folk kör foil, kan igge förstau dedda
-
Prova en FS Speed så kanske du fattar.
Till övriga på detta forum som börjar bli less på foil vs. LEI tjafset (jag är skitless). Ska vi göra en deal? Kan vi ha ”vapenvila” tills dess ni testat en FS Speed och då kan komma med vettiga åsikter i frågan? På det sättet sparar vi en sjuhelvete massa tid och slipper läsa samma skit om och om och om igen.
Ni får gärna tycka ett de är fula etc, men tills ni provat en kan ni väl iaf låta bli att köra 16-sidors pajkastning på forumen?
Tror vi behöver träffas och dricka lite bärs ihop…
/Kaj(Tech)
-
kan jag inte få nån direktlänk till nån bra film. alla filmer jag sett är ju bara skit. dom är stålkåta att dom kan åka i stiltje osv. Inga jävla panchisar denna gången utan normal jävla kitehardcore ska d va, o d ska va dirketlänk!
har aldrig testat foil så jag vet ju inte mycket om dom, men man ska väl inte behöva åka på studiebesök för att bli lite lärd.
-
Det finns en hel del filmer under Flysurfer.de (under downloads/videos) men ingen av dem är s.a.s gjord av proffs utan av åkare som laddat upp sina egna bidrag. En del är uselt en del annat är helt ok…. och det är lite svårt att hitta guldkornen.
FS vet om att detta är ett problem och kommer nu därför att spela in en lite mer proffsig film med Speed-kitesen. Budget till att göra en sådan produktion har inte funnit tidigare år men efter att ha gjort mycket bra resultat 2004, samt att nu Speed säljer som smör, så ”vågar” man satsa lite mer på marketing. Att det inte finns mycket film på Speed’en beror på att den är så pass ny så att vi bara är ett fåtal som har den ännu. Varje vecka får massor av folk sina nya Speed’s så då börjar nog bilder/filmer att trilla in eftersom.
Filminspelningen kommer att börja den 22:a Juli på Fuerte och även innefatta PKRA-deltävlingen där (Sebastian ska vara med). En annan som kommer att vara med en hel del i den filmen är Mav!!
Så det kan ju bli lite intressant.Jag ska dessutom försöka komma ner till skåne under Augusti så att ni slipper åka upp till fjollträsk för att prova själv.
-
Om jag förstod dig rätt så finns det alltså inga filmer på duktiga foil-åkare. Helt enkelt för att det är för dyrt att spela in?
-
Nä, du förstod mig inte rätt. Det finns säker massor av bra film på duktiga foilåkare. Men dessa är inspelade av privatpersoner lite kors och tvärs över globen och det finns ingen gemensam plats där just ”foil-filmer” skulle samlas på hög.
Om du ids leta hittar du nog en del på http://www.foilzone.com men det lär ju (som på alla forum) finnas mycket skit också.
X-klam gänget i Portugal har spelat in lite snuttar här och var. Det kan vara ett ställe att söka på. Du kan ju alltid leta efter klipp med Sebastian Bubmann på Flysurfer.de, han är troligtvis den som är skickligast med foils… och placerar sig schysst i tävlingarna också.Dock har Flysurfer ansett att det kostat för mycket att spela in en ”riktig” Flysurfer-film ihop med Tronolone etc. De tar bra betalt för sina tjänster…
Givetvis hittar du ju fler bra klipp på folk som är duktiga med LEI’s än med foil eftersom det är 100 ggr fler som kör med tub. Å andra sidan hittar du också 100 ggr fler urusla klipp med LEI’s av samma orsak.
/Kaj(Tech)
Logga in för att svara.