Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mölle folket, var är ni?

• Mölle folket, var är ni?

Publicerad av perkele på 21 augusti, 2008 vid 11:49

Har varit själv ute i Mölle, fågelviken typ 10ggr i sommar. Dunder roligt ställe men jag undrar var alla som brukade windsurfa där har tagit vägen.
    I dag guppade jag med 5.7an i huvudhöga set, lång ifrån fightclub kvalitet men stället har mer än god potential.

Vill ha sällskap…

T

perkele svarade 16 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sebbe

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 07:15

menar du den 21 eller den 20 aug?
    Den 20 aug var vi många upp i villshärad, med 2m set med ok men ojämn vind för 5,3, var SSV. Igår var det VSV och då var vi några båstad locals som körde en liten Mellanvägen i båstad.

Körde du alltså mölle på SSV? med gubbhöga vågor? Trodde att Mölle funkad emest på NV vind?

• zoffe

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:12

Hej. Har inte blivit så mycket surf i sommar jobbat för mycket,men det ska det bli ändring på.Hoppas på en rigtig bra nv så ses vi.
    Var bor du ?

• superkassen

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 14:47

körde en hel del förr i fågelviken, men har flyttat från trakterna så blir inte nu.
    bra med parkeringen och riggplatsen, ligger vinden på kan det bli en del vågor.
    annars en del sten och ibland badare som ska ut på bryggan trots det är surfväder.
    Timo – kör du inte NV i Jonstorp istället?
    ~Henrik

• perkele

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 22:00

Jag har blivit Jonstorpian och har testat lite olika ställen runtekring. Revet i J-bay på NV är hitills otestat för mig men jag har hört talas om att det kan funka, rotfällor, bortspolade bryggor och vägar styrker dessa utsägor…
    Det som varit mest intresant hitills i kullabygden, är fågelviken, stället kan vara helt ointresant en dag när det nästa dag i samma vind har hur stora böljor som helst. – Blir egentligen inte klok på det, men glad var jag guppande med 5.7 och huvudhögt… senare samma dag var det mediokert. (21/8) NV har jag hört mycket om, ska bli skoj att testa när det smäller…
    Nåväl, skoj att vi fick fart på tråden, vi ses på vattnet.

T

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mölle folket, var är ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.