Senaste nytt Forums Mollösund eller omnejd

• Mollösund eller omnejd

Publicerad av memnoch på 23 september, 2003 vid 20:07

Hej

Skall dra till Mollösund fre – sön. Med tanke på rådande vindförhållanden så måste pryttlarna bara med på färden. Om man vill kolla utsikterna inför helgen är det ju givetvis de vanliga (båtvädret, Theyr) som gäller. Men har någon koll på om det finns realtidsmätare på nätet? Någon som vet några spots i närheten? Om mitt minne inte sviker mig alldeles så ligger Mollösund i kustbandet precis mellan Orust och Tjörn. Det måste finnas massvis med spots där! Eller?

lars_k svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • drakglenn

Medlem
    24 september, 2003 vid 12:54

Här är en länk, mätaren & webcam är placerad i Säby strax söder om Mollösund.
    http://www.elji.se/tjornvader/index.html

• lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:00

Innan du kommer fram till Mollösund kör du igenom ett litet samhälle som heter Edshultshall. Till höger efter 1:a hamnen kommer du förbi en småbåtshamn, sväng ner till höger på en grusväg. Där har du lite gräsytor och en sandstrand att sticka ut från. Inga större vågor, ett OK freestylespot bara. Därifrån kan du också kryssa ut på öppet hav och köra fet dyning. Gjorde vi tidigare i år, det var nice.

• memnoch

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:02

Tack!

Kongo, finns det något ställe på västkusten du inte varit på??

=)

• lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:17

Hehe, jo det finns många spots jag inte varit på…Men jag har varit på många också. Betar av dem en efter en =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Mollösund eller omnejd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.