-
Mönsterväv
Någon som kommer ihåg 60-talets mönstrade brädor?
Tunna vita folier som var mönstrade likt mormors knypplade spetsar, inbakade i ytskiktets klarlack. Lite typ oblatpapper.
Var kan jag köpa dylikt i dag?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Övriga › Gör det själv. › Mönsterväv
Någon som kommer ihåg 60-talets mönstrade brädor?
Tunna vita folier som var mönstrade likt mormors knypplade spetsar, inbakade i ytskiktets klarlack. Lite typ oblatpapper.
Var kan jag köpa dylikt i dag?
Rispapper, tror jag det kallas. Vet dock inte var man köper.
Du kan baka in vanliga tyger också. Det blir riktigt snyggt!
Men använd helst sådana som inte bleks direkt i solen.
Mag, otroligt läcker bräda där.
Är det någon i Sverige som tillverkar den typen av brädor?
Fast det jag först hade i tankarna, var tunt vitt stansat eller laserskuret poröst tyg/papper. Hm..
Rispapper/japanpapper finns hos modelbyggare, finns i olika färger, men vit blir iprincip osynligt när man laminerar in det.
Vet inte riktigt hur 60-talsbrädorna såg ut, du kan inte lägga upp en bild?
Seabase har lite tyg för inlaminering
http://www.seabase.eu/products/cat/Cloth-:AND:-CSM-:AND:-Tissue/Hawaiian-Cloth/
Men funkar säkert med vanliga tyger oxå
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Övriga › Gör det själv. › Mönsterväv
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.