Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Montera grabhandle

• Montera grabhandle

Publicerad av cjuggla på 17 augusti, 2003 vid 22:29

Jag undrar om någon har erfarenhet att montera ett grabhandle som skulle kunna komma med lite tips. Gärna hur man gör på bästa sätt och var man kan köpa grejerna man behöver.

Finns det något negativt att montera ett?

Jag har en F one TT 174.

Tackar

//Calle

zebulon svarade 21 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hengo

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 22:58

Ta en vägpinne, en värmepistol och böj efter behag.
    Ska du göra ett låångt handtag (sånt som sitter från strap, till strap) så rekomenderas att du behåller det tunna oranga plasthöljet på som extra stabilisering, annars går det lätt av!
    Ska du bara ha ett litet hanttag som sitter mitt på brädan kan du slita av det, blir lite snyggare då cool.gif.
    Sen är det bara å värma lite extra på ändarna och stampa till med stortån (sockar rekomenderas) så har man en nice åtsnörpning utav röret!, borra sedan skruv hål, resten förstår du…

Vill man lyxa till de lite extra så kan man ta lite epoxy och lägga på i strimlor på handtaget, då blir det vägpinnahandtagdeluxe! Ta inte likvisol eller vad det heter, de glider bara av..
    vill man ha väghandtagdeluxeDELUXE så köper du en stor krympslang, modell lite tjockare och värmer på!!!

På bilden ser du mitt förra hantag, modell fyrkantigt med på behållet reflexorange! Har ny bytt upp mig till ett mindre med bortslitet reflexorange och epoxinerat! deluxe med andra ord!

Lycka till!
    finns det inga vägpinnar där du bor så kan jag fixa några dussin till ett bra pris cool.gif

• lelle

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 23:19

haha, vägpinne, det var det bästa….

Annars kan man också ta ett elrör och värma till och böja, ungefär samma princip som vägpinnar kan jag tänka mig.
    Om man vill ha ett elrörshandtagdeluxe kan man även tejpa på lite mysig tejp i valfri modell som ger en helt ny lyster till handtaget och även ett bättre och bekvämare grepp, om du vill ha riktigt bra grepp kan du ta sån tejp som har klister på båda sidor.

Man kan också sno ett lämpligt plasthandtag nånstans ifrån men det rekommenderar jag inte då det är olagligt.

Vattenslang funkar också i brist på annat men är lite sladdrigt.
    Eller så kan man köpa ett handtag från en kitetillverkare men det är förstås ett dyrare alternativ.

//Lelle wink.gif

• wipeout

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 06:52

Köp en armerad plastslang i önskad tjocklek och längd. Borra hål i ändarna, skruva fast – klart.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 09:52

Dörrhantag (insidan) från en fiat ser coolt ut

• mozzy

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 10:54

På surferparadise.nu i Varberg finns “riktiga” handtag för runt 50 spänn. Jag köpte ett där och satte på min Naish TT. På den brädan fanns inga skruvhål från början så jag gjorde egna. Jag borrade med ett 20mm borr, gröpte ur och satte sedan i en mollyskruv som jag redan hade “dragit ur”…
    Sedan satte jag fast handtaget och fyllde igen hålen med svart polyester…. Ser enligt mig själv mycké bra ut…

*Cut deep´n fly high*

• cjuggla

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 19:53

Tack för alla grymt kreativa svar! smile.gif Försvinner nog många vägpinnar närmaste tiden grin.gif

• zebulon

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 20:08

Såg att du håller till i Stockholm: Får du vägverket i hasorna kan du alltid ringa mig, jag har riktiga hemma för en hundring… (svarta eller gråa inkl. fäst-kit)

/Jonas
    070-7315299
    http://www.airborn.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Montera grabhandle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.