Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Montera inserts
-
Nomad i tarifa , som för övrigt gjort de fetaste brädorna jag sett, drog en försänkt skruv från botten till stropparna på ovansidan.
-
@glimmet 372923 wrote:
Det var mycket info! Jag har redan försökt modda bindningarna men det var ingen lätt historia.
Hade själv tänkt att man skulle göra ett ingrepp underfrån för att få bra grepp med en stor bricka fastsatt i muttern och göra ny botten på brädan, är det en dum idé??
All respekt för nomad men det låter som en dum idee. (De hade nog någon anledning.)
Hade det varit en gedigen träbräda hade varit ok men nu är det en sandwichkonstruktion. Kärnan är inte det som skapar hållfasthet. Gör du ett hål i glasfibern så försvagas kontruktionen just där. Ser du till att ha ett bra bond mot bottens insida så kommer det inte vara det som är det första som går sönder. Dvs antagligen brytsbrädan på något annat ställe innan det lossnar.
Jag ska faktiskt göra ett par nya infästningar till min bräda. (vill kunna flytta bakre bindningen längre bak feta vågdagar på min twintip)
Ska försöka ta bilder till en ”tutorial”nic
-
Genomgående m12 bult med nylock mutter och karosseri bricka på baksidan borde lösa problemet smärtfritt. enkelt o snabt.
Logga in för att svara.