Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Moralen bland Windsurfare
-
@notbad 521731 wrote:
Tycker ngn att vi ska lägga ut alias på de som inte lever upp till vanligt förnuft?????
Nej, för det finns alltid två sidor av en historia.
-
Jag menar då inte händelsn som jag nämt utan dom som ofta lägger in annonser med priser på nybörjar-kit som är orimliga
Det skulle kanske hjälpa många som köper sitt första paket.
Leif -
@frippe75 521697 wrote:
Fast man kan bli JÄVLIGT trött på alla råttor som jagar klipp.. Inte behöver man ringa 8 gånger om ett segel som är utsatt som oprutbart och till ett jäkligt bra pris… Om någon annan sedan ringer och säger att dom kommer förbi och plockar upp seglet så tänkter inte jag spendera tid på att ringa den första vel-putten… Man vill ju inte lägga ut en hel arbetsdag på telefonprat…
En vill prata surfresor…… 25 minuter…. bla .bla bla…. ehh. jag ska nog inte ha seglet…
Haha, du anar inte hur många timmar, dagar, ja antagligen veckor, jag lagt ned på den typen av samtal. En mild självanalys säger mig dock at det inte bara är den presumtiva köparens fel…
-
Förtroendet för nån som bryter ett muntligt avtal sjunker snabbt!
-
Har ju sålt och köpt en del grejor på Steffo och för den delen på andra ställen som Blocket etc. Har som regel att aldrig hålla en vara om jag inte får handpenning eller råkar känna köparen personligen. Det är väldigt lätt att på telefon säga att man köper en grej och sen inte dyka upp eller kanske ångra sig när man ser hur grejen ser ut i verkligheten. Stor risk kan finnas att man i sådana fall säger nej till den som verkligen kommer att köpa prylen. Det viktiga är ju att man är tydlig från början, dvs att man informerar den presumtive köparen om att om någon hinner före så säljer man till denne, (såvida man inte fått handpenning, eller känner och litar på köparen i fråga).
Klas
-
Du glömmer avtal oberoende av summan.
Jag vill ha slut på den här tråden för det handlar ju egentligen bara om ett just uppträdande mellan oss surfare och i “THE REAL LIFE”. Jag skrev detta bara som ett sätt att att uppträda sjust men?????
Det finns kanske andra områden där det är viktigare eller???
Leif -
Samma för mig
I längden funkar det bäst och man sover goött
Logga in för att svara.